Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum s-a reinventat „Amazonul african” (Jumia.com), devenind marketplace

Lansata in 2012, plaforma e-commerce Jumia.com si-a propus initial sa devina jucatorul nr. 1 in comertul online de pe continentul african, avand operatiuni in 11 tari. Cu alte cuvinte, sa construiasca depozite enorme, sa achizitioneze stocuri impresionante si sa vanda pe Internet produse diverse – de la telefoane mobile si electronice, pana la inmbracaminte, produse de infrumusetare si pentru copii. Dar acest obiectiv s-a schimbat de 4 ani incoace, noteaza qz.com. Jumia (supranumita „Amazonul african”) se axeaza acum pe a oferi altor vanzatori africani o platforma e-commerce pe care sa isi vanda produsele, devenind marketplace.

In 2016, inventarul propriu a fost vandut si Jumia a inceput sa vanda pe site-urile proprii produse terte, in schimbul unui comision primit de la sellerii independenti. Modificarea a venit in urma unor lectii dureroase invatate de fostul „Amazon african”:

  • lipsa de incredere a clientilor (obisnuiti cu achizitiile offline si plata cash) – pentru a o contracara, Jumia a introdus plata la livrare, dupa deschiderea coletului, dar s-a trezit ca ii sunt atacati curierii (in 2017, unul a fost chiar ucis de 3 persoane care nu aveau de gand sa plateasca produsul comandat – noul iPhone 7)
  • problemele legate de platile online, care dadeau foarte des rateuri – compania a dezvoltat propriul serviciu de plata (JumiaPay), care a fost folosit in cazul a 34,1% dintre comenzi, in al treilea trimestru din 2020
  • dificultatile legate de livrarea eficienta in orasele africane aglomerate, cu adrese incomplete – Jumia a organizat 1.300 de statii de livrare si a facut parteneriate cu peste 300 de curieri

Acum, Jumia isi foloseste experienta pentru a ajuta vanzatorii e-commerce africani, devenind o companie B2B, axata pe marketplace, plati online si logistica. 70% din venitul marketplace-ului provine acum din comisioanele sellerilor, iar veniturile din produse vandute de Jumia au scazut cu 53% YoY in al treilea trimestru al acestui an – deoarece compania nu se mai axeaza pe vanzarile directe.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply