Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum s-a reinventat „Amazonul african” (Jumia.com), devenind marketplace

Lansata in 2012, plaforma e-commerce Jumia.com si-a propus initial sa devina jucatorul nr. 1 in comertul online de pe continentul african, avand operatiuni in 11 tari. Cu alte cuvinte, sa construiasca depozite enorme, sa achizitioneze stocuri impresionante si sa vanda pe Internet produse diverse – de la telefoane mobile si electronice, pana la inmbracaminte, produse de infrumusetare si pentru copii. Dar acest obiectiv s-a schimbat de 4 ani incoace, noteaza qz.com. Jumia (supranumita „Amazonul african”) se axeaza acum pe a oferi altor vanzatori africani o platforma e-commerce pe care sa isi vanda produsele, devenind marketplace.

In 2016, inventarul propriu a fost vandut si Jumia a inceput sa vanda pe site-urile proprii produse terte, in schimbul unui comision primit de la sellerii independenti. Modificarea a venit in urma unor lectii dureroase invatate de fostul „Amazon african”:

  • lipsa de incredere a clientilor (obisnuiti cu achizitiile offline si plata cash) – pentru a o contracara, Jumia a introdus plata la livrare, dupa deschiderea coletului, dar s-a trezit ca ii sunt atacati curierii (in 2017, unul a fost chiar ucis de 3 persoane care nu aveau de gand sa plateasca produsul comandat – noul iPhone 7)
  • problemele legate de platile online, care dadeau foarte des rateuri – compania a dezvoltat propriul serviciu de plata (JumiaPay), care a fost folosit in cazul a 34,1% dintre comenzi, in al treilea trimestru din 2020
  • dificultatile legate de livrarea eficienta in orasele africane aglomerate, cu adrese incomplete – Jumia a organizat 1.300 de statii de livrare si a facut parteneriate cu peste 300 de curieri

Acum, Jumia isi foloseste experienta pentru a ajuta vanzatorii e-commerce africani, devenind o companie B2B, axata pe marketplace, plati online si logistica. 70% din venitul marketplace-ului provine acum din comisioanele sellerilor, iar veniturile din produse vandute de Jumia au scazut cu 53% YoY in al treilea trimestru al acestui an – deoarece compania nu se mai axeaza pe vanzarile directe.

Leave a reply