Cum redefineste Generatia Z comertul online?
Viviane Paxinos (General Manageer UNiDAYS) a stat de vorba, pentru site-ul thedrum.com, cu Matt Pollington (Director Digital si Customer Marketing, MADE.COM – site e-commerce de mobilier si accesorii) si Andy Pilkington (Media Director, Europe adidas) despre psihologia consumatorilor tineri (de pana in 24 de ani) si cum influenteaza aceasta achizitiile online si brandurile. Generatia Z cheltuie, la nivel global, in jur de 200 miliarde $/an, avand in spate un buget parental de 3 trilioane $/an, estimeaza UNiDAYS.
Pentru a se asigura ca raman relevante si nu scad la capitolul vanzari, acestea din urma trebuie sa inteleaga bine acest sector demografic al Generatiei Z: tinerii care au crescut inconjurati de social media, mesagerie instant, jocuri video si live-streaming. Acestia sunt extrem de bine informati si conectati, se asteapta sa li se ofere produse si servicii personalizate, dar si valorea sporita pe orice platforma si orice dispozitiv. Ei adopta primii noile tendinte, iar obiceiurile lor de cumparare si consum mediatic infuenteaza comportamentul Generatiei Y (persoanele de 25-40 de ani) si X (persoanele de 41-56 de ani), noteaza sursa amintita.
Matt Pollington crede ca brand-urile trebuie sa inteleaga aceasta noua psihologie (a consumatorilor tineri): „Statutul propriei case se modifica si relatia noastra cu aceasta s-a schimbat dramatic. Spatiie noastre includ dorinte si nevoie legate de un birou, o sala de sport, o cresa, o sala de clasa sau un spatiu personal de relaxare. MADE.COM ajuta clientii sa-si foloseasca spatiul casnic ca un mijloc de a-si exprima gustul si stilul individual, lansand peste 9 colectii noi in fiecare saptamana, pentru a oferi un numar extrem de mare de alegeri si de idei de inspiratie”, spune acesta. „Anticipam ca viitorul retailului va imbina experientele fizice si digitale si vrem sa provocam actualul status quo din industria noastra, oferind modalitati intuitive si distractive de a face shopping, care folosesc cel mai noi si mai avansate tehnologii. O componenta-cheie a acestui proces tine de a crea experiente interesante si axate pe digital, pentru a ne conecta profund cu ai nostri clienti, din diferite teritorii. Pentru noi, realitatea augmentata s-a dovedit a fi un instrument puternic care ajuta clientii sa interactioneze profund cu produsele noastre si sa se cufunde complet in experienta MADE, din confortul propriei case. Am experimentat cu succes AR-ul pe platforme sociale (…). Aceasta experienta sociala permite clientilor sa vizualizeze creatiile marca MADE in-situ, in dormitoarele, sufrageriile si birourile lor, dand viata propriei imaginatii – ceva ce nu mai fusese explorat pana acum in acest sector de piata”.
Andy Pilkington spune ca tinerii consumatori vor ca brandurile sa fie personalizate, pana la un punct: „Relatia noastra din ce in ce mai directa cu clientii ne permite sa facem asta, iar adidas se poate apropia mai mult de client si il poate intelege mai bine: ce cumpara si de ce. Practic, facem cu produsele sportive ceea ce supermarket-urile fac de ani buni. O mairme nu e universal valabila, asa ca ne mulam oferta pe multe grupuri diverse. In acelasi timp, e important sa mentinem un nivel de consecventa, la nivel de brand – sa comunicam clar ce reprezinta brandul”.
Leave a reply