Cum pot brandurile de Beauty sa reduca abandonul cosurilor online?
Abandonul cosurilor de cumparaturi online este o problema constanta pentru retailerii e-commerce. Conform Statista, la nivel mondial, retailerii online au avut o rata de abandon a cosurilor de 88%, in 2020. In cazul produselor de Beauty, consumatorii prefera sa le incerce inainte de a le achizitiona. De aceea, pentru a reduce abandonul (care a fost de 85%, in 2020, la nivel mondial), brandurile trebuie sa foloseasa o combinatie de tactici de personalizare, care incurajeaza potentialul cumparator sa incerce un produs cosmetic nou, citim pe ecommercetimes.com.
Solutiile la care pot apela site-urile online, in cazul industriei de Beauty, pentru a micsora rata de abandon a cosurilor de cumparaturi virtuale sunt urmatoarele:
- apelul la oferte si reduceri– cand un vizitator da semne ca va iesi de pe site (intra brusc pe alta pagina, de exemplu), retailerul poate afisa pe ecran un discount de tip pop-up, pentru a incerca sa-l convinga sa nu abandoneze cosul; aceasta strategie este cel mai eficienta daca mesajul livrat are la baza date despre utilizatori (de exemlplu, daca respectivul vizitator cumpara de obicei la reduceri, i s-ar putea oferi un discount de 20% sau livrare gratuita)
- incurajarea refacerii stocului – deoarece brandurile de Beauty inteleg bine care este perioada medie de timp in care clientele lor consuma un fond de ten, un ruj sau un rimel, pot folosi aceste informatii pentru a atrage vizitatorii nehotarati; un e-mail cu un reminder ca e timpul sa-si cumpere din nou un produs achizitionat acum X luni ar putea fi solutia pentru ca respectiva clienta sa revina pe site, sa puna in cos si sugestia primita si sa pastreze si produsele abandonate anterior
- motivatia FOMO („fear of missing out”) – teama ca au ratat ocazia de a cumpara un produs poate fi o motivatie buna, in industria de Beauty; in acest sens, retailerii pot folosi atentionari privind stocul redus, pentru a scadea abandonul cosurilor
- re-targetarea vizitatorilor reveniti pe site– un cumparator poate adauga ceva in cos, inchide site-ul si reveni mai tarziu; cand face asta, ii poti afisa un mesaj prin care ii aduci aminte ce are in cosul online si ca poate fie continua cumparaturile, fie achita produsele alese
- folosirea e-mail-ului pentru a invite clientii inapoi pe site – atunci cand ai un cos abandonat pe site, poti trimite automat un e-mail catre respectivul potentialclient, pentru a-l incuraja sa-si continue achizitia; aceste mesaje nu trebuie sa fie deranjante, clientul putand oricand sa opteze pentru dezabonarea de la ele si sa aleaga frecventa de primire
Leave a reply