Cum masori eficienta campaniilor de marketing online

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

As vrea sa stiu care e cel mai eficient mod de a urmari eficienta campaniilor de marketing in online. Suntem in punctul in care am inceput sa avem mai multe tipuri de surse de trafic / campanii de marketing si vrem sa putem sa le masuram rezultatele. Avem trafic din SEO, facem campanii pe Google Ads si Facebook Ads, avem o secventa de newsletter de vanzare, avem campanii in 2Performant, plus cativa afiliati offline.

Acum ceva timp am fost la cursul lui Liviu, Sexy Analytics, asa ca am de acolo niste tabele de analiza a eficientei campaniei de marketing. Problema e ca am fost la curs acum vreo 2 ani si de atunci nu am folosit instrumentele respective asa ca nu imi mai e foarte clar care e cea mai buna metoda de folosire a lor. Intrebarile concrete sunt:

1.Cum sa fac raportul de calcul a eficientei campaniilor de marketing in cel mai usor/rapid mod? Care sunt informatiile esentiale de urmarit si ce anume este optional, sau necesar numai de la o anumita faza de dezvoltare incolo? Cum imi dau seama care-s parametrii importanti pentru magazinul meu, acum?

2.De unde iau datele din Google Analytics pentru raport ? Cum le iau? Manual sau exista vreo varianta de automatizare?

3.Cat de des sa fac acest raport?

Multumesc!

Deschis 0
KPI-uri & Web Analytics Emil Moldovan 5 luni 5 raspuns 508 vizualizari 0

Răspunsuri ( 5 )

  1. Salut! Înainte de toate, folosești URL builder pentru toate link-urile pe care le folosești în campanii? (Facebook, Newsletter, Social Media).

  2. Bună Emil,
    1. Folosește Enhance Ecommerce în analytics încât să poți vedea numărul de vânzări și valoarea acestora în funcție de sursa de trafic, direct în secțiunea de “Acquisition” – Source / Medium.
    2. Folosește URL Builder pentru a construi link-urile pe care le comunici în reclame, pe Social Media, în newslettere etc. Link-urile urmărite cu URL Builder vor fi grupate în secțiunea de Campaigns din secțiunea Acquisition. Te va ajuta astfel să vezi vânzările din fiecare sursă de promovare marcată cu link special.
    3. Analizează CAC (client aquisition cost) în funcție de fiecare sursă de trafic, pentru a avea un numitor comun.
    4. Investeșe mai mult în canalele cu CAC-ul cel mai mic.
    5. Raportul îl faci cât de des vrei să-ți optimizezi campaniile. Recomandarea mea este să faci analiza la 2-3 zile la început, iar cu timpul, după ce îți stabilizezi canalele, poți să rărești timpul de raportare.

    Baftă!

  3. Cum calculezi acest CAC ( client aquisition cost) ?

    • CAC, sau COCA in wikipedia – este cost per numar de clienti in perioada indicata. Cel mai bine il faci asa, iei luna februarie deja incheiata, iei costurile cu achizitia de clienti, adica cele cu promovarea offline si online din luna februarie si il imparti la numarul de clienti din luna respectiva. Sa zicem 1000 de euro cost cu promovarea si 100 de clienti in luna februarie, asta inseamna 10 euro per client. Acum, poti face o diferentiere mica aici, costurile cu achizitia de clienti noi sunt costurile cu campaniile de marketing ce au ca tinta aducerea de noi clienti, si costurile cu mentinerea clientilor vechi pot sa fie costurile pe “campanii de permanent”, campanii de remarketing ar putea fi un exemplu. Ideal ar fi sa vezi si acest tip de cost, costul pe campaniile de aducere trafic nou / numarul de clienti noi (la prima comanda in site) si costul de permanenta sau dus pe vizitatori vechi ai site-ului / numar de clienti vechi (la a 2+ comanda). Si aceste 2 variatii te ajuta sa intelegi costul de achiziie, sa intelegi diferenta de cost per achizitia unui client nou si retentia unuia vechi. Spor!

  4. Vezi si aici, e vorba de tabelul cu 4 coloane, minim (pot fi mai multe, si COCA si LTV si alti indicatori) numit de mine ECOM – eficienta campaniilor de online marketing: https://ecompedia.ro/video-ecom-eficienta-campaniilor-de-online-marketing/

Lasă un răspuns