Cum gestionez un volum mare de produse?

Intrebare

Am o intrebare cu care o sa ma confrunt in cazul in care doresc sa imi dezvolt magazinul online:

Cum pot gestiona un volum foarte mare de produse din diferite categorii pe site fara sa am un stoc fizic al acestor produse? Stocul produselor fiind la furnizori, iar platforma furnizorilor de b2b este sumara, adica iti da un titlu care nu este, de cele mai multe ori, reprezentativ pentru produs, codul produsului, de cele mai multe ori nu ai poze, descrierea lipseste si am pretul meu de lista.

Se poate realiza un proces automat pentru actualizarea stocurilor si a celorlalte atribute sau tot acest proces trebuie facut manual? Introducerea manuala necesita o echipa de cel putin 2 oameni care sa se ocupe de asta si din pacate nu imi pot permite sa angajez in acest moment oameni care sa se ocupe de acest aspect.

Sfaturi? 🙂

Topic deschis 0
Alegerea platformei Organizare magazin online Solutii software conexe Antonoaie Gabriel 4 ani 10 raspunsuri 208 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 10 )

  1. Buna, Gabriel! Cand am inceput lucrul la magazinul online , am crezut ca va fi finalul lumii. Din pacate, daca nu exista deja o documentare a produselor, a trebuit sa fie facuta manual. Noi am lucrat in excel, l-am convertit in.csv si apoi l-am importat. Sunt multe persoane care iti pot da mai multe sfaturi decat iti pot da eu, insa iti pot spune asta: in 2 persoane, doar fondatorii, am documentat in 2 luni aproape 3500 de produse. Dupa ce am creat baza (produsele de inceput), ne-am miscat mai incep, aproximativ 1000 de produse/luna. Cu putina rabdare, cat se implementeaza platforma online, poti sa faci o baza de produse pe care sa o cresti intimp. Mult succes!

  2. Ce te recomanda a fi un programator bun? Printre voi sunt colegi (si la alte intrebari, nu doar aici) care s-au limitat doar la a da un numar de telefon sau un email, ceea ce in esenta nu este un lucru rau, ca vreti sa va ajutati un coleg.

    Insa as fi preferat sa vad argumente si solutii prezentate aici, astfel incat colegul care a pus intrebarea si altii in situatia lui sa fie edificati. O simpla invitatie la dialog, la o cafea, poate sau nu sa rezolve problema enuntata. Si calificativele date de “programator bun” nu le poate verifica nimeni.

    Ce pot insa intelege este ce au raspuns colegii de mai sus, Laura, Andrei si Bogdan. Ce pot intelege este cum arata aceasta uzina, pentru ca am lucrat in multe zeci de asemenea uzine si stiu cat de importanta e intreaga structura, nu doar programarea, cat mai ales fluxul informational care o alimenteaza.. mi-as fi dorit sa explici, sa spui ce stii, sa ne arati ca ai mai facut acest lucru si sa ne luminezi cu o strategie de rezolvare a problemei expuse aici. Se poate? As vrea sa invatam din dezbaterile de aici, cat mai multi.. nu doar un singur om.

    Raspunsul la o intrebare precum cea pusa de Gabriel poate sa ajute sute de alti antreprenori care au aceeasi problema. De ce sa fim egoisti si sa-l tinem doar pentru noi? Chiar daca e un raspuns complex, ce implica studiu aprofundat, macar sa eliminam parte din necunoscute si sa scoatem putin valul de pe procesul de rezolvare.. eu spun ca asta ar trebui sa fie o abordare corecta fata de cititorii acestui site. Nu doar un simplu URL, sau un simplu email. Voi ce spuneti?

  3. Multumesc pentru raspuns Tudor, este perfect.
    As iesi si eu la o cafea cu tine..

  4. Salut Gabriel,

    Uite cateva informatii care te pot ajuta:

    Se poate realiza un proces automat pentru actualizarea stocurilor si a celorlalte atribute sau tot acest proces trebuie facut manual?
    Majoritatea sistemelor de gestiune de inventar lucreaza pe baza de SKU. Produsul furnizorului are un ID/SKU/EAN/UPC, si pe baza acestui ID poti importa/sincroniza toate/anumite atribute din baza lui de date in baza ta de date.
    Acest lucru poate fi facut custom (in cazul in care ai nevoi specifice), printr-un plugin deja existent, sau importand un feed de la furnizor la intervale specifice (cu conditia ca furnizorul sa-l updateze frecvent). Sunt sanse foarte mari ca furnizorul tau sa aiba deja o metoda de sincronizare a inventarului cu alti vanzatori, asa ca, inainte sa incepi sa-ti bati capul singur, intreba-l daca foloseste deja un anumit sistem.
    In functie de nevoile tale actualizarea ea poate fi manuala sau automata, poate fi intr-un sens sau in ambele sensuri, etc… Contacteaza un programator cu experienta in ecommerce cu care sa te poti consulta in legutura cu nevoile tale specifice si cu detaliile tehnice necesare unui astfel de sistem.

    Cum pot gestiona un volum foarte mare de produse din diferite categorii pe site fara sa am un stoc fizic al acestor produse?
    In primul rand te sfatuiesc sa nu te apuci de treaba (constructia magazinului, alegerea platformei, descrieri … etc) pana nu iti faci un plan care sa inglobeze cel putin 3 variabile: cum aduci trafic, ce faci cu traficul pe site, ce faci cu traficul dupa ce pleaca de pe site.
    Din acest plan trebuie sa faca parte si structura de organizare a magazinului tau. Pe langa celelalte aspecte – gandeste-te la cum vrei sa arate si la cum vrei sa fie produsele grupate (categorii, taguri, colectii, etc …).
    Gruparea produselor este importanta din cel putin 3 puncte de vedere: navigatie (sa fie usor de gasit si navigat de la un produs la altul), experienta client (gasirea produselor sa fie o experienta placuta si simpla) si beneficii SEO (din cauza ca produsele vin si se duc, este bine sa incerci sa optimizezi pagini de arhiva (categorii, taguri) pentru motoarele de cautare).

    Din cate inteleg din intrebarea ta, furnizorul iti ofera doar 2 informatii relevante: pretul (ca tu sa iti poti ajusta pretul in functie de fluctuatiile lui) si stockul.
    In cazul acesta. restul informatiilor trebuiesc introduse manual. Ideal ar fi descrierile sa nui fie copiate de pe alte siteuri (in cazul in care chiar nu se poate altfel, le poti rescrie intr-un mod original), pozele formatate la dimensiuni noi, cu titluri noi, etc …
    Este foarte important sa executi bine etapa asta pentru ca, pe langa efectul pozitiv asupra clientului si impactul pozitiv asupra traficului organic din motoarele de cautare, sunt sanse foarte mari ca la randul tau sa fi nevoit sa faci un feed extern cu produsele tale pentru afiliati tai, distribuitorii tai, un eventual al doilea magazin pe aceeasi nisa … etc.

    Sper sa te ajute.
    E.

  5. S-ar putea sa te intereseze raspunsul meu de aici, devine un topic interesant: https://ecompedia.ro/sa-renunt-la-magento-si-sa-migrez-pe-altceva.html.

    La multi ani!!!

  6. Va multumesc tuturor pentru interesul acordat!

    Momentan incerc sa introduc manual produse si sa tin stocul cum face si Laura, mai ales ca folosesc o platforma shopmania si abonamentul pe care mi l-am ales am o limita de 1000 de produse. Pe viitor o sa schimb abonamentul, o sa introduc mai multe produse si o sa reusesc la un moment dat sa colaborez si cu un programator pentru dezvoltarea unei platforme si a altor servicii conexe.
    Tudor Popescu mi-ar placea sa iesim sa vorbim si sa ne lamurim unul pe altul. Pot sa las aici mailul meu gabriel.antonoaie@yahoo.com pentru cine doreste sa il ajut cu ceva sau imi dea anumite sfaturi etc.
    Bogdan, din experienta mea destul de mica in comert electronic am observat ca stocurile conteaza foarte mult pentru clienti. Sunt clienti care cauta doar un singur produs (dau un exemplu relativ: lalea rosie) si nu accepta alta varianta / alta culoare, sunt clienti care accepta si alta varianta (accepta laleaua alba). Este neplacut sa pierzi un client din astfel de greseli, clientul cauta neaparat acel produs si la tine pe site apare in stoc si il suni, ii explici ca nu este pe stoc.
    Si pe langa aceasta problema trebuie sa ma gandesc foarte bine cum sa aduc trafic, ce fac cu traficul si ce fac cu traficul dupa ce a plecat de pe site. Trebuie sa cresc vanzarile.

    Inca o data va multumesc tutor pentru timpul acordat! 🙂

  7. pentru magazin-leduri.ro am avut aceiasi dilema. partenerul meu a realizat un proces automat de preluare info produse e la furnizorii care nu pot furniza DB cu produsele, prelucrare excel si upload csv… cam grey area dar merge, avem ~3000 produse cu poze descriere, titlu tags, etc …

  8. Eu folosesc excel plus power query. Am un excel in care incarc fed-urile de la furnizori, in momentul de fata am 10 furnizori incarcati 9000 produse. Unele feed-uri sunt destul de complexe cu toate informatiile, altele sunt mai slabe. Pe acestea daca pot le imbunatatesc in excel, gen daca stocul este zero afiseaza stoc epuizat sau daca numele produsului contine cuvantul rosu atunci adauga caracteristica Culoare rosie etc. Dupa ce tabelul cu produse este prelucrat il urc pe site. Tot cu acest excel ma conectez la baza de date a site-ului de unde extrag deja produsele existente pe site. Si fac comparatie cu referinta produsului si verific stoc si pret daca conincide, daca nu coincide generez un tabel pe care il import pe site pentru actualizare. Pentru produse noi fac la fel dupa referinta, compara tabelul de la furnizori cu tabelul de pe site, daca nu gaseste referinta de la furnizor pe site, generez un tabel pe care il import pe site ca produse noi. La fel cu produsele delistate, daca nu exista codul de referinta la furnizor, creez un tabel cu care delistez produsele. Am facut si un video de prezentare a acestui fisier 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=DeJrzoOdN20. Este o versiune de la inceput acum am ajuns la DataFeed 5.13 si mai este de lucru. Vreau sa mai adaug campurile cu Titlu Meta si Descriere Meta si altele.

  9. Oameni dragi, cred ca ar fi mai simplu daca am lista platforme crm.
    Pur si simplu exemple. Exelul este util dar mai repede as recomanda Access. Si eu am exact aceeasi dilema, ce CRM sa aleg….

  10. Exista CRM care sa gestioneze stocuri, magazine online? Eu de exemplu in excel am legat comenzile de pe site cu comenzile de la furnizor, si vad per comanda profitul in lei si procent. De aici pot sa-mi fac tot felul de grafice, care este media de procent per furnizor, per categorie de produse, per luna, saptamana, zi etc. Tot la acest tabel am adaugat awb-urile si le pot controla. Acum am adaugat si raportul de la banca transilvania cu tranzactii, astfel pot vedea facturile achitate la furnizor, pot verifica preturile furnizor, curier etc.
    Pe site am de exemplu o comanda de la 2,3 furnizori, aceasta trebuie impartita in 2,3 expeditii cu costul produselor per furnizor si daca expeditia este sub 250 de lei, costul de transport se adauga la furnizorul cu costul cel mai mic. Chestia asta am reusit sa o fac in excel :). Si totul semiautomat, cel putin comenzile care apar in excel se incarca direct de pe site.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.