Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum a falimentat Amazon un vanzator acuzat pe nedrept ca vinde falsuri

Vanzatorul online Barak Govani a pariat pe Amazon, la inceputul acestui an, si a pierdut in stil mare: acuzat pe nedrept  (spune el) ca vinde produse false, acesta a dat faliment si i-a fost interzis accesul pe site, citim pe bloomberg.com. Intamplari de acest gen au determinat recent Comitetul Judiciar din Congresul SUA sa acuze Amazon ca nu trateaza corect comerciantii parteneri.

Govani vinde haine de peste 20 de ani (in principal, brand-uri ca Hugo Boss, Calvin Klein si Lucky), iar de 10 ani incoace si-a extins afacerile pe marketplace-uri, ca Amazon (unde a inregistrat peste 90% din comenzile online) si eBay. La inceput, si-a depozitat, ambalat si expediat singur coletele, dar anul acesta a incercat Fulfillment by Amazon, serviciu care se ocupa de toate acestea, in schimbul unui comision. Dupa ce le-a trimis acestora intregul stoc de produse, in aprilie, a fost avertizat ca i se analizeaza contul, pentru ca 4 clienti s-au plans ca vinde produse care nu sunt autentice. Amazon i-acerut chitante din ultimele 365 de zile, care sa demonstreze autenticitatea produselor, dar Govani cumparase marfa cu peste 1 an in urma. Prin urmare, a fost anuntat ca tot stocul (in valoare de 1,5 milioane $) va fi distrus, daca nu il ia inapoi din depozitele lor (contra cost); 11 e-mail-uri din partea companiei au continut fiecare date diferite pentru aceasta apropo de aceasta distrugere (iulie, inceput de august, final de august), spune barbatul, care i-a scris, din disperare, si CEO-ului Jeff Bezos. Pe de alta parte, Amazon sustine ca dovezile primite de la acesta nu au fost conforme cu chitantele brand-urilor sau nu erau lizibile si ca l-a informat de 6 ori ca trebuie sa-si preia marfa inapoi.

Acum, barbatul falimentar doarme pe la rude, spera ca isi va recupera banii pierduti si vrea sa se apuce de o afacere intr-un cu totul alt domeniu (posibil, in constructii). „Toata viata mea, m-am trezit la 5:30 dimineata si am lucrat 40, 50, 60 de ore in fiecare saptamana. Inventarul ala era tot ce aveam. Amazon mi-a distrus viata si nu am gresit cu nimic”, spune acesta. In luna septembrie, avocatul lui a solicitat o plata de 800.000 $ (dovedind prin chitante ca marfa provenea direct de la brand-urile de moda), dar nu a primit inca niciun raspuns din partea gigantului online.

Amazon se prezinta drept cea mai mare companie e-commerce din lume, preocupata de interesele micilor comercianti – asa cum a dovedit recent, cand s-a axat pe vanzarile mondiale de Prime Day 2020, de peste 3,5 miliarde $, ale IMM-urilor care vand pe marketplace. Afacerile mici si mijlocii sunt responsabile de peste jumatate dintre produsele vandute de retailer in intreaga lume. Dar in culise se ascund scandaluri ca cel in care este implicat Govan si acuzatii cu state vechi: Amazon poate suspenda oricand contul unui vanzator (si din orice motiv, inghetandu-i veniturile saptamani/luni intregi), nu raspunde la e-mail-uri si telefoane sau da raspunsuri neclare, iar comerciantii nu au dreptul sa dea compania in judecata (ci doar sa rezolve problemele aparute prin intelegerea ambelor parti).

Leave a reply