Cum este mai bine sa trimitem newslettere? Imagine sau o combinatie dintre imagini si texte?
RaporteazaIntrebare
Please briefly explain why you feel this question should be reported .
Eboda, Emag si altii trimit newslettere cu o poza. D.p.d.v usability e aiurea dar oare conteaza mai mult la conversie?
Voi ce spuneti?
Deschis
0
E-mail marketing
12 ani
3 raspuns
1303 vizualizari
0
Răspunsuri ( 3 )
In mod clar conteaza aproape intotdeauna conversiile mai ales in cazurile mentionate de tine, cele 2 branduri trimit cam in 99% din cazuri mesaje de vanzare. Intrebarea este daca varianta poza te ajuta mai bine sa indelinesti obiectivele
Sunt 4 aspecte care trebuie sa le luati in considerare
1. timpul de implementare
de cele mai multe ori din experienta noastra in retail se apeleaza la varianta poza pentru ca factorul timp joaca un rol critic. Dureaza mult mai putin sa implementezi un html cu 2-10 poze decat sa tai layoutul pt a-l implementa cu toate textele in format editabil si de multe ori, doar cu cateva ore inainte stii care sunt produsele care intra in newsletter.
2. senzatia care vrei sa o transmiti celorlalti
o imagine valoareaza cat 1000 de cuvinte si uneori look-ul acela unic care transmite starea pe care brandul vrea sa o creeze nu e aceeasi daca nu folosesti un anume font care nu e neaparat web safe sau daca textul nu este pozitionat intr-un anume loc, suprapus peste o imagine.
3. cel mai important este insa ceea ce comunici, nu forma
un clasic in DM spunea, exagerand bineinteles, ca daca ai identificat publicul ideal pentru produsul tau si ai o oferta irezistibila… poti sa o scrii si pe hartie igienica pt ca, cu siguranta vor cumpara produsul tau.
Scopul exagerarii fiind acela de a sublinia importanta targetarii si relevanta mesajului pentru cei targetati.. NU pentru a sublinia alte folosinte ale hartiei igienice 🙂
4. Raspunsul corect la intrebarea ta ti-l vor da testele. Este foarte posibil ca pentru un target newsletterul tau sa functioneze mult mai bine (dpdv al obiectivelor stabilite) in format grafic iar pentru un altul nu. Cel mai bine ar fi sa testezi.
Daca descoperi ca formatul grafic functioneaza mai bine inseamna ca esti fericit pentru ca vei putea implementa mult mai repede un newsletter, implicit vei avea si costuri mai mici.
Daca insa situatia e invers ar trebui sa analizezi daca venitul generat suplimentar e suficient de mare ca sa acopere costruile suplimentare generate de implementarea text + imagini.
Ca o recomandare pentru a nu investi prea mult in crearea celor 2 variante pentru test; poti opta sa testezi doar elementele critice pentru obiectivele tale, de ex butoanele: daca faci butoanele imgine functioneaza mai bine decat un text cu link??
Pe langa cele scrise mai sus cu care sunt deacord as vrea sa adaug inca 2 puncte
1) depinde unde trimiti. Daca lista ta e formata mai mult din adrese nicoletanicoleta495@yahoo.com sau daca e b2b ( mai multe adrese pe alte domenii). Daca e b2b e mult mai probabil ca acolo sa fie filtre antispam ca spamassassin care dau un scor de spam mai mare mesajelor cu o rata imagine/text mai mare. In acest caz text + imagini e mai bun decat imagine simpla.
2) Daca vei alege sa trimiti imagine, sunt cateva lucruri pe care le poti face sa fie usabilitatea putin mai buna:
a) pune atributul „alt” pe imagini pentru ca atunci cand imaginile nu sunt afisate sa arati un text in locul lor. Text-ul poate contine detalii despre ce e in imagine sau chiar o chemare la actiune.
b) foloseste link-ul „vezi versiunea online” chiar in header-ul mesajului inainte de toate.
Inca ceva ce poate merita testat: in urma cu ceva timp am descoperit un serviciu creat de cei de la emailonacid, se numeste mozify si practic iti face newsletter-ul imagine sa fie afisat ( cu o calitatea a imaginii mai mica ) chiar daca utilizatorul nu activeaza imaginile. Nu am avut inca ocazia sa-l testez dar se pare ca pentru ce au testatt ei a dat niste rezultate foarte bune.
Eu am mers mereu pe combinatia dintre imagini + texte intr-un newsletter.
Eu il realizez mereu in asa fel incat clientul sa contientizeze ca i-ar fi de folos acel produs si sa nu mai stea pe ganduri si sa-l cumpere atunci, folosindu-se si de un cupon de reducere (special facut pentru abonat, valabil pana la Z data).
Cum spuneau si colegii de mai sus, recomand si eu sa faceti teste, teste si iar teste.