Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum arata shopping-ul online in mijlocul Oceanului Pacific?

Livrarile rapide, ieftine si constante ale comenzilor online nu sunt ceva comun, daca locuiesti in Polinezia Franceza, asa ca localnicii si-au infiintat propriul serviciu de livrari e-commerce (HM Coursier Express), citim pe restofworld.org. Polinezia Franceza (o colectie de 118 insule si atoli din Oceanul Pacific, imprastiate pe o suprafata de 3.500 km2) are propriul guvern si este considerata semi-autonoma de Franta. Luxul shopping-ului online si a livrarilor la domiciliu este ceva indispensabil in toate tarile dezvoltate, dar insule izolate ca Faura, Manihi si Turipaoa nu se afla pe harta Amazon sau Alibaba.

In 2018, Moanatea Henriou a renuntat la jobul de politist din Franta si a revenit in insula natala, Tahiti. Aici a fondat (alaturi de fratele lui) un serviciu de curierat insular, care aduce populatiei locale diverse produse comandate online. Henriou a cumparat un scuter, si-a numit compania HM Coursier Express (initialele lui + „curier expres”, in franceza) si a facut o pagina de Facebook, unde doritorii pot accesa o lista de servicii si preturi, primesc update-uri apropo de oferte speciale si lasa review-uri. Facebook e reteaua sociala nr. 1 in Polinezia Franceza (fiind utilizata de 74% din populatie).

Comenzile se lasa simplu, pe Facebook Messenger (cu plata unui avans, pentru livrare), iar HM Coursier Express se ocupa de cumpararea produselor din magazinele mentionate de clienti, ambalarea lor si livrarea pe cale aeriana sau navala. In plus, serviciul a preluat si livrarea comenzilor facute online de numeroase afaceri locale. Plata avansului se face prin intermediul conturilor bancare din cadrul postei locale, pentru ca aceasta are prezenta fizica pe insule (spre deosebire de banci) si nu te costa nimic sa-ti deschizi un cont acolo. Dupa ce primesc avansul cerut, angajatii HM Coursier Express organizeaza comenzile pe zone, cumpara produsele (pretul unui drum la magazin este de 1.500 de franci sau 14 $; daca vrei produse de la mai multe locatii fizice, platesti in plus), le ambaleaza in acelasi colet si le trimit la destinatie.

Comenzile usoare (haine sau produse perisabile) pleaca prin avion spre clientii finali, compania avand o reducere de 30% la livrari, discount oferit de Air Tahiti gratie volumului mare de marfa livrat (in decembrie, HM Coursier Express trimite, in medie, 3 tone de produse, par avion). Cele grele – materiale de constructii, conserve, masini – pleaca spre client pe apa, compania folosind navele de marfa care tranziteaza Oceanul Pacific, pentru a le aduce localnicilor mancare, combustibil si diverse alte lucruri esentiale.

Odata cu pandemia COVID-19, HM Coursier Express a crescut exponential si a ajuns sa fie o combinatie de asistent personal de shopping, Uber Eats si FedEx, cu 4 angajati full-time, 3 dube si minium 30 de comenzi/zi (numar care creste la 100 inainte de Sarbatori). Henriou a castigat bine la inceputul afacerii, cand de operatiuni se ocupau doar el si iubita lui. Dar, odata cu dezvoltarea companiei (a carei cifra de afaceri a fost de 5 milioane de franci sau 46.000 $, in 2020), au crescut si cheltuielile, asa ca acum acesta se ocupa de livrari doar cand are timp si s-a angajat la Aeroportul International Fa’a’a (din Tahiti), de unde isi ia un salariu stabil. Vestea buna e ca HM Coursier Express a inspirat numeroase alte servicii de livrare similare in Polinezia Franceza, iar acum aici exista un ecosistem de curierat care include aproape 40 de companii!

Leave a reply