Cum arata comertul electronic in Romania (infografic)
Romanii fac in continuare cumparaturi online de pe desktop/laptop (53%), smatphone-ul plasandu-se pe locul 2 (cu 46%), achizitioneaza cel mai des electronice, iar femeile fac mai des shopping pe Internet decat barbatii, conform datelor interne (din 2018) ale platformei picodi.com, care a realizat un infografic relevant in acest sens, din care descoperim urmatoarele:
- romanii cumpara cel mai des pe Internet electronice, imbracaminte, incaltaminte, cosmetice, parfumuri si articole sportive
- doar 1% dintre romani cumpara online de pe tableta
- valoarea medie a cumparaturilor online pe smartphone este cu 30 lei mai mica decat in cazul shopping-ului facut pe desktop/laptop (217 lei vs. 248 lei)
- 56% dintre cumparatorii online din Romania sunt femei, 44% sunt barbati
- majoritatea e-shopper-ilor romani au 25-34 de ani (40%)
- cele mai multe cumparaturi online se fac in noiembrie si decembrie – 30% din total
- valoarea cosului de cumparaturi este cea mai mare in septembrie (382 lei) si decembrie (377 lei)
- valoarea medie a cosului de cumparaturi in 2018 a fost de 234 lei (49 €); comparativ, in Ungaria sau Turcia, aceasta a fost de doar 28 €, respectiv 33 €, in timp ce liderii sunt locuitorii Emiratelor Arabe Unite, cu 176 €
- cea mai mare activitate a cumparatorilor online s-a observat luni, vineri si duminica
- cele mai multe tranzactii sunt efectuate dupa-masa, intre 12:00-18:00 (42%)
Leave a reply