Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum a ajuns un american sa vanda sticlarie de 5 milioane $/an, pe Amazon

Antreprenorul Matt Rollens a dat lovitura cu brandul sau de produse din sticla, Dragon Glassware, pe Amazon.com: are vanzari in valoare de 5 milioane $/an! Dar cum a ajuns aici? Drumul a fost presarat cu multe obstacole legate de lantul de distributie, scrie businessinsider.com, care a stat de vorba cu acesta. Sfaturile lui? Documentarea e vitala, graba strica treaba si trebuie sa ai grija pe ce cheltui banii (daca nu incepi cu un capital extern).

Matt Rollens povesteste ca, inainte de a avea propria afacere online, era consultant de brand pentru alte companii, pe care le ajuta sa-si construiasca strategiile de marketing si advertising. S-a documentat pe YouTube si diverse bloguri, apropo de operatiunile de  fulfillment ale Amazon si – in 2016 – si-a gasit produsele perfecte: unele din sticla. „M-a venit idea pentru ca imi placea sticla cu infuzor pe care-o foloseam, dar mi-am dat seama ca ar putea fi mai bună, daca ar mai avea niste caracteristici. Asa ca am inceput sa caut un producator care sa-mi faca un prototip care sa fie mai bun decat sticlele pe care le foloseam”.

Din aceasta nevoie a luat nastere afacerea lui din Sacramento (California). Matt a observat ca sticlaria nu e un domeniu plin de produse inovatoare si si-a propus sa creeze pahare pentru toate tipurile de bauturi (inclusiv bere craft, burbon si whiskey). Si-a numit brandul „Dragon Glassware” si s-a apucat de treaba: a invatat multe despre design si acum are 5 brevete pentru pahare de baut (si alte cateva in curs de aprobare).

Cel mai greu i-a fost sa invete tot ce tine de distributia produselor, spune antreprenorul. Sticlaria e produsa in China si, initial, ii era livrata in garajul propriu, unde eticheta produsele manual si apoi le trimitea la un centru de fulfillment Amazon. Pe masura ce afacerea s-a dezvoltat, a inchiriat un spatiu intr-un depozit si acum isi trimite inventarul direct catre Amazon, fara a-i mai trecce prin maini – procesul e digitalizat si mult mai usor.

In 2023, Dragon Glassware a generat vanzari de peste 2,1 milioane $, iar partenreriatul cu Mattel a fost unul dintre motivele succesului: in 2021, brandul american de sticlarie a creat pahare si suporturi roz, cu tematica Barbie, care au aparut ulterior in film si au fost fost extrem de populare in randul consumatorilor. Matt estimeaza ca finalul de an va duce incasarile la 4,1-5,1 milioane $ (50-60% dintre vanzari au loc in Q4, de sarbatori).

Produsele Dragon Glassware se mai gasesc in propriul lui magazin e-commerce (construit pe platforma Shopify), pe Etsy si pe website-ul Walmart. Toate comenzile digitale – indiferent de unde vin – sunt trimise clientilor din depozitul gigantului e-commerce (de unde vin si majoritatea clientilor), de catre curieri Amazon. Pentru ca vrea sa fie profitabil, face ad-uri pe Amazon cu o agentie si a avut profit in fiecare an de cand si-a deschis afacerea. In plus, vinde in magazine fizice: Barnes & Noble, T.J. Maxx, Marshalls, HomeGoods.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply