Concurenta face reclama adwords folosind numele magazinului meu. Ce pot face?

Intrebare

Azi mi-a stat nitel inima in loc cand la cautare dupa siteul meu am gasit reclama de mai jos. Ce se poate face in acest caz?

icosmetice-competitie

si daca nu era destul de clar, reclama are mai multe titluri

icosmetice-competitie2

Intrebarea are ca origine discutia pornita de mine pe grupul de facebook al acestei comunitati aici: 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152643492839652&set=gm.894279380582275

 

Topic deschis 0
PPC & Adwords Diana Bajenaru 4 years 16 raspunsuri 206 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 16 )

  1. La mine nu apare (acum) dar uneori e de bine. e ok si cu raportare la google. In caz ca nu pricep oamenii de vorba buna… 50-100 de comenzi fictive din tara ajung ca sa se potoleasca ?

  2. Din proprie experiență, pe cele 2 mărci înregistrate verbal: colia si fungadgets, pt bid nu poti face nimic.
    Poti opri utilizarea in ad dar nu pe bid.
    Experimentează cu keyword-ul iPhone de exemplu, ca sa te convingi.
    Maxim le poti da un telefon. Eu asa am făcut si a funcționat. De rușine măcar.

  3. Diana: daca te astepti la bun simt pe online, te paste falimentul. Brand bidding este permis, utilizarea in ad a unei marci inregistrate poate fi o solutie, dar nu cred ca ti vor accepta termenul. Cauta disputele cel.ro versus altex sa vezi chestii mai agresive.

    Nu trebuie sa ii dai tu voie. Nu stiu ce inseamna “brand” ptr tine, dar ca si termen legal reprezinta o marca inregistrata pe o anumita clasa (sau mai multe ). Cand detii o astfel de marca inregistrata, teoretic, poti face unele presiuni. Pe de alta parte am dubii ca iti vor accepta TM pe termenul tau.

  4. Daca anuntul a fost afisat in urma unei cautarea dupa brand, in cazul de fata “icosmetice.ro”, nu se poate face nimic, nici macar cu marca inregistrata.

    Am testat , am depus toate documentele necesare la adwords, raspunsul lor a fost : Anuntul are titlul generat dinamic(Dynamic Search Ads), deci concurentul nu foloseste in anunt brandul concurent.

  5. Ti-a spus un coleg mai sus, sunt doua chestii diferite: bidding, se refera la cuvantul cheie pe care se apare reclama, unde nu poti face nici un fel de limitare.

    Iar a doua se refera la folosirea unui brand (marca integistrata) in textul anuntului, chestie care o poti limita, functie de inregistrare.

    De exemplu poti pune textul anuntului “Preturi mai mici decat la Evomag” ptr ca TM exista doar pe evomag.ro. Dar nu poti folosi textul “mai bun decat un Iphone” ptr ca exista TM pentru acest cuvant.

  6. https://support.google.com/adwordspolicy/answer/6118?hl=ro&rd=1

    Termenii referitori la mărci comerciale utilizați în cuvintele cheie
    Google nu va investiga și nu va restricționa utilizarea termenilor referitori la mărci comerciale în cuvintele cheie, chiar dacă primește o reclamație privind marca comercială respectivă.

    Daca vrei sa blochezi sa nu foloseasca marca ta in textul reclamei trebuie sa ai marca verbala. Uite un raspuns din 2011 pe acelasi subiect:

    Hello N,
    Please note that we will not be able to investigate MAGAZINUL.RO at this time because this trademark incorporates a design and formatting element. Our advertising system is text-based, and therefore we do not process complaints for trademarks that incorporate a design or formatting element. If you own a word mark registration for this term, please send us evidence of that registration.
    Best Regards,
    J.

  7. Ok, permite-mi o recapitulare:
    1. Cere o consultanta si vezi daca poti obtine TM verbala pe numele respectiv (am dubii)
    2. Daca e ok, porneste procedurile, dureaza luni de zile si costa 1000-1500lei
    3. Cand ai inregistrarea contacteaza google.

  8. Mda, am primit raspuns de la Google. Mi-au zis ca nu pot initia o investigatie in acest sens, intrucat nu am marca inregistrata.
    Le-am raspuns ca nu e normal sa permita advertiserilor sa-si faca reclama cu numele altor siteuri, indiferent ca-s marci inregistrate sau nu.
    Mi-au zis ca (citez, ca sa nu omit ceva): “Thanks for the feedback and sorry for inconvenience. Please note that our complaint procedure is offered as a courtesy to trademark owners and that Google is not in a position to arbitrate third party disputes between advertisers and trademark owners. Our Terms and Conditions state that the advertisers themselves are responsible for the keywords and ad content that they choose to use. Accordingly, we encourage trademark owners to resolve their disputes directly with advertisers, particularly because advertisers may have similar advertisements on other sites.”
    Ma consolez cu gandul ca cine da click pe reclamele alea o sa vada ca nu e siteul meu. Oricum, seriozitatea lor se vede din multe alte reclame mincinoase pe care le-am vazut, in care fac reclama la produse pe care nu le au, dar care au cautari in google.

  9. Era de asteptat sa fie acest raspuns. Au dreptate.
    Citeste si articolul de mai sus recomandat de Cristi Ignat.

  10. Ocazie cu care s-a gasit raspuns la ce intrebasem prin 2012 vis a vis de branduri declarata la google http://forum.seopedia.ro/google/21898-cum-ii-declari-lui-google-ca-o-anumita-expresie-e-brand.html
    Aparent neplacut pt proprietar, e un sem important pentru google ca acea expresie e valoroasa.
    Legat stict de ultimul pinguin: google iubeste brandurile.

  11. Buna Diana,

    Sfaturile participantilor de mai sus sunt foarte bune si te sfatuisc sa le studiezi cu atentie si sa le implemntezi pentru ca te vor ajuta in problema ta.

    In afara celor mentionate mai sus as adauga urmatoarele:

    D.p.d.v al Google este problema ta si nu ii intereseaza cum/daca o rezolvi.
    Sfatul meu este sa nu te lupti cu morile de vant! Este o lupta continua (rezolvi cu unul si apare altul!!!) si vei pierde sigur mai mult timp si bani decat ai putea spera sa castigi daca te asiguri ca nimeni nu bideaza pe “brandul” tau.
    In plus, vizitatorii care cauta brandul tau si sunt pacaliti de publicitatea altuia, vor sesiza rapid ca nu au ajuns unde vroiau si mai mult ca sigur vor pleca de pe acel site (asta cu conditia sa nu gasesca niste promotii fabuloase la produsele pe care le cauta) 🙂

    In cazul in care vrei in continuare sa duci aceasta batalie, uite cateva actiuni care te pot ajuta (unele sunt mai curate, altele mai murdare, nu fac decat sa listez cateva si las la alegerea ta sa le folosesti pe cele potrivite situatiei):

    1) Contactea-za proprietarul siteului in cauza si roaga-l frumos sa se opreasca. Sunt sanse sa nu stie ce face agentia PPC cu contul lui.
    2) Pe principiul “Prinde Corbul Scoate-i Ochii” – fa la fel ca el – creeaza o cmapanie pe brandul lui. Va sesiza in scurt timp situatia si il vei putea contacta din nou cu propunerea sa renuntati fiecare la campaniile de brand pe numele celulilalt.
    3) Fa-i de ras … Gaseste proprietarul siteului, gaseste locurile profesionale pe care le frecventeaza (seminarii, cursuri – majoritatea posesorilor de siteuri ecommerce vin la evenimente de genul Lumea Seo PPC, GPec Summit, Business days … etc) si, cand il vezi in sala, pune o intrebare speakerului de pe scena cu aceasta situatie mentionand si numele siteurilor. Sunt sanse mari sa se opreasca cand e facut de ras in public – dar sunt si sanse mari sa pornesti un razboi 🙂

    Urmatoarele actiuni implica un cont de Google Adwords. Te sfatuiesc sa apelezi la serviciile unui specialist PPC cu experienta pentru consultare/implementare. In afara de ideile de mai jos, te va putea ajuta si cu alte strategii!
    Sfaturile sunt generice si trebuiesc ajustate si actionate in functie de fiecare situatie in parte.

    4) Creeaza o campanie de brand pentru numele ta si foloseste in titlul adului cuvinte ca “Site Oficial” – in felul asta siteul tau va sari in ochi cautatorilor ca fiind siteul oficial, chiar daca te situezi pe pozitiile 2, 3 pentru ca bidezi mai putin
    5) Creeaza o campanie pe cuvintele brandului tau. Joaca-te cu bidul sa identifici maximul lui. Bideaza cu cativa bani mai jos decat maximul lui, sa ridici bidul pentru prima pozitie. Poate a lasat campania pe automatic bidding cu buget mare si dupa cateva clickuri la 2 EUR nu se mai merita sa bideze pe brandul tau :).
    6) Deschide-ti un program de afiliere si mentioneaza in termeni si conditii ca esti de acord ca afiliatii sa faca PPC pe cuvintele tale de “brand” si pe numele siteului. Pentru un comision de 5-10% vei creste competitia si bidul in SERP. Cu timpul va renunta sa bideze pe numele tau. Asigura-te ca termenii si conditiile siteului de afiliere permit PPC pe branduri (ex: Daca ma ajuta memoria 2Parale nu permite asa ceva prin TOS, dar ProfitShare lasa la alegerea advertiserior aceste detalii).

    Inca o data, sfatul meu este sa nu pierzi timp cu acest detaliu si sa iti canalizezi eforturile pe actiunile care conteaza cu adevarat si care iti permit sa maresti vanzarile magazinul tau (trafic, rata conversie … etc).

    Sper sa te ajute.
    E.

  12. Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Nu cred ca o sa incep vreun razboi cu ei, nu merita sa-mi pierd timpul, plus ca un razboi are, de obicei, pierderi de ambele parti. Dar cred ca discutia este foarte constructiva pentru cei care se lovesc de asa ceva si vor sa intreprinda ceva.
    @Mihai, Ionel, cand am inceput eu magazinul, acum 5 ani, numele asta mi s-a parut mie mai scurt, sugestiv si neluat 🙂
    Dar va rog sa-mi spuneti ce mare diferenta e intre icosmetice si spiridus, miorita, sens unic, farmacia, motive … ? Ultimele sunt toate marci inregistrate. Macar eu mai am un i pe langa substantivul comun 🙂

  13. 1) Discutie intre doua persoane: “De unde ai cumparat produsul X?” Raspuns: “De la office papetarie sau i cosmetice”. Aceeasi persoana: “Te-am intrebat de unde ai cumparat, nu produsele de baza cumparate”.
    2) S-a demonstrat ca numele are o mare influenta in viata. Daca oferi unui profesor patru lucrari, pentru a le corecta, cu aceleasi subiecte si raspunsuri, doua cu numele Servian si Iren, si alte doua cu numele Adrian si Gabriel, primele doua ale Servian si Iren vor obtine o nota mai mica decat in cazul lui Adrian si Gabriel. Asta chiar in ciuda faptului ca profesorul nu a avut nicio legatura trecuta cu acesti subiecti si raspunsurile au fost aceleasi. Oamenii chiar daca nu cunosc persoana respectiva sau afacerea respectiva au, totusi, ideea preconceputa ca Iren sau Rcaieftin este un neghiob/ magazin de doi bani, iar Adrian este o persoana de incredere.
    3) In cazul unei vanzari a afacerii, numele va valora peste 50% din suma respectiva. Multe companii de comert electronic au fost vandute cu zeci de milioane de dolari, cazul Emag, desi aveau active (case, terenuri, masini) putine sau chiar deloc. In fapt, au platit cei mai multi bani pentru nume. Coca-Cola e o companie de sute de miliarde de dolari nu pentru ca produce cico, ci pentru ca numele sau este extrem de cunoscut oriunde pe glob.
    4) Utilizatorii, din obisnuita, vor tasta numele magazinului pe Google, pentru a cauta informatii despre ce cauta sau sa intre in site-ul respectiv. Uneori, acesta poate fi gresit. Ce va afisa Google cand termenul cautat este “i cosmetice”? Zeci de magazine de cosmetice. Ce va afisa in cazul termenului “altex”, magazinul altex si zeci de site-uri unde se discuta despre altex. Sa nu mai vorbim in cazul termenului “crema de fata olay i cosmetice” sau “laptop dell altex”. Google iubeste numele de marci, afisandu-le mai sus in rezultatele unei cautari.

  14. Apreciez ca vreti sa-mi demonstrati cat de gresit mi-am ales eu numele de domeniu, dar nu despre asta e vorba in discutia de fata. Cine a facut reclama, a facut pe “icosmetice ro”, nu pe cosmetice. Deci stia exact la ce site se refera, nu e o reclama cu cuvinte generice.

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.