Comunicat: 65% dintre români au un aparat foto intre gadget-urile personale
Studiu de piata: Fotografia si popularitatea aparatului foto in România
In România segmentul de piata foto-video este in continua crestere, consumatorii fiind tot mai interesati sa-si diversifice aparatele foto personale dar si cunostintele despre tehnica de fotografiat.
Sunt concluziile studiului despre popularitatea aparatului foto in România realizat de F64 Studio, cel mai mare magazin de profil din Sud-Estul Europei. Studiul de piata a urmarit sa sondeze preferintele de cumparare ale românilor, indicatorii tehnici care fac diferenta in decizia de cumparare dar si ponderea compactelor si DSLR-urilor intre consumatori.
Astfel, confom datelor 65% dintre români detin astazi macar un aparat de fotografiat. Mai mult de 29% dintre acestia folosesc alternativ 2 aparate foto, iar 12 % dintre familiile din România au câte un aparat de fotografiat pentru fiecare membru al familiei.
“Dinamica este exploziva! In România nivelul de utilizatori ai aparatului foto a crescut considerabil in ultimul an. Este rezultatul nevoii de a memora aproape zilnic, evenimentele frumoase din viata fiecaruia. Desigur, lumea tehnicii face ca memorarea cerebrala sa poata fi dublata de cea digitala: fotografia si stocarea acesteia intr-o arhiva personala sau online ” spune Simona Sâmbotin, specialist Marketing F64 Studio.
Studiul distinge publicul in doua categorii de consumatori: amatorii care doresc fotografii la foc automat obtinute cu aparate usor de folosit si transportat, care includ functii de retusare a imaginii si eventual Wi-Fi integrat si profesionistii interesati de aparate sofisticate (DSLR-uri) cu senzori mari sau full-frame, care ofera un control manual avansat si imagini bune in orice conditii.
Aparatul foto compact – cel mai popular printre româniStudiul de piata mai arata ca circa 76% dintre utilizatori si-au cumparat aparate foto compacte. Criteriile dupa care românii aleg astfel de aparate sunt: designul atragator, meniul usor de folosit si pretul cât mai accesibil.
De asemenea românii opteaza pentru aparate de mici dimensiuni pe care pot sa le aiba mereu la indemâna. „ Pentru publicul amator aparatul foto este un mod de a da plus valoare experientelor traite. Performantele tehnice conteaza mai putin, pe când designul aparatului si mobilitatea acestuia pot cântari greu in decizia de cumparare”, mai spune Simona Sâmbotin, specialist Marketing F64 Studio.
Intrebati totusi despre indicatorii tehnici care conteaza cel mai mult, peste 86% dintre respondenti au spus ca numarul de megapixeli reprezinta indicele de performanta al aparatului de fotografiat, urmat de zoom-ul optic (84%), rezolutie inregistrata (81%), profunzime in culoare (80%), meniu usor de folosit (78%). 30% dintre utilizatorii de aparate foto din România detin DSLR-uri Aceasta categorie este considerata cea a profesionistilor in fotografie.
Conform studiului cei mai multi dintre profesionisti sunt barbati, au venituri ridicate si vârste cuprinse intre 25-35 de ani. Acestia sunt cumparatori de DSLR-uri, posesori ai mai multor aparate foto personale care fie au o meserie strâns legata de fotografie, fie dezvolta o pasiune pe care o alimenteaza zilnic cu informatii de ultima ora in domeniu. „Este un public informat, atent la reguli de compozitie, pentru care parametrii tehnici conteaza cel mai mult.
Pentru utilizatorii profesionisti fotografia inseamna creatie si un proces continuu de informare si practica fotografica”, precizeaza Simona Sâmbotin, specialist Marketing F64 Studio. Criteriile tehnice importante pentru aceasta categorie de public sunt: masurarea expunerii, montura obiectiv, control focalizare, senzor full-frame, capacitate rafala, sensibilitate expunere, multiplicator distanta focala, profunzime in culoare, temporizator.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national si a analizat dinamica segmentului foto-video in România in ultimul an, la initiativa F64 Studio.
Despre F64 Studio
F64 Studio este cel mai mare retailer de pe piata foto-video din România si detinatorul celui mai mare magazin din Sud-Estul Europei. Compania ofera consultanta de specialitate la cumparare si detine platforma on-line www.f64.ro unde clientii de pretutindeni au parte de aceeasi experienta de cumparare, asistata de specialisti. Magazinul F64 (Bd. Unirii 45) expune zilnic aparate foto-video de ultima generatie, obiective de la 8 la 1.500mm, produse profesionale si cea mai completa gama de accesorii foto-video.
Pe lânga showroom, compania detine FotoGaleria F64, unde fotografi de renume impartasesc publicului larg proiectele lor fotografice, si Cafeneaua F64, locul de intâlnire al comunitatii foto din România. Compania deruleaza cursuri de specialitate, diferentiate prin specific, nivel de experienta si chiar si vârste: de la specializarea fotografilor din România, pana la initierea copiilor in arta fotografica.
Compania s-a lansat pe piata din România in anii ’90 evoluând de la 2 angajati la 120 cât numara in prezent. F64 Studio promoveaza on-line ultimele tendinte in arta si tehnica fotografica atât pe blogul companiei http://www.f64.ro/blog/ cât si pe contul oficial Facebook: https://www.facebook.com/F64Studio.
Anul acesta blogul F64 a fost declarat de catre publicul larg ca fiind cel mai bun blog de companie din România.
Leave a reply