Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Comunicat: 65% dintre români au un aparat foto intre gadget-urile personale

Studiu de piata: Fotografia si popularitatea aparatului foto in România 

In România segmentul de piata foto-video este in continua crestere, consumatorii fiind  tot mai interesati sa-si diversifice aparatele foto personale dar si cunostintele despre tehnica de  fotografiat.

Sunt concluziile studiului despre popularitatea aparatului foto in România realizat  de F64 Studio, cel mai mare magazin de profil din Sud-Estul Europei. Studiul de piata a  urmarit sa sondeze preferintele de cumparare ale românilor, indicatorii tehnici care fac  diferenta in decizia de cumparare dar si ponderea compactelor si DSLR-urilor intre  consumatori.

Astfel, confom datelor 65% dintre români detin astazi macar un aparat de fotografiat.  Mai mult de 29% dintre acestia folosesc alternativ 2 aparate foto, iar 12 % dintre familiile din  România au câte un aparat de fotografiat pentru fiecare membru al familiei. 

“Dinamica este exploziva! In România nivelul de utilizatori ai aparatului foto a  crescut considerabil in ultimul an. Este rezultatul nevoii de a memora aproape zilnic,  evenimentele frumoase din viata fiecaruia. Desigur, lumea tehnicii face ca memorarea  cerebrala sa poata fi dublata de cea digitala: fotografia si stocarea acesteia intr-o arhiva  personala sau online ” spune Simona Sâmbotin, specialist Marketing F64 Studio.

Studiul distinge publicul in doua categorii de consumatori: amatorii care doresc  fotografii la foc automat obtinute cu aparate usor de folosit si transportat, care includ functii  de retusare a imaginii si eventual Wi-Fi integrat si profesionistii interesati de aparate  sofisticate (DSLR-uri) cu senzori mari sau full-frame, care ofera un control manual avansat si  imagini bune in orice conditii.

Aparatul foto compact – cel mai popular printre româniStudiul de piata mai arata ca circa 76% dintre utilizatori si-au cumparat aparate foto compacte. Criteriile dupa care românii aleg astfel de aparate sunt: designul atragator, meniul  usor de folosit si pretul cât mai accesibil.

De asemenea românii opteaza pentru aparate de mici  dimensiuni pe care pot sa le aiba mereu la indemâna. „ Pentru publicul amator aparatul foto este un mod de a da plus valoare experientelor traite.  Performantele tehnice conteaza mai putin, pe când designul aparatului si mobilitatea  acestuia pot cântari greu in decizia de cumparare”, mai spune Simona Sâmbotin, specialist  Marketing F64 Studio.

Intrebati totusi despre indicatorii tehnici care conteaza cel mai mult, peste 86% dintre  respondenti au spus ca numarul de megapixeli reprezinta indicele de performanta al aparatului  de fotografiat, urmat de zoom-ul optic (84%), rezolutie inregistrata (81%), profunzime in  culoare (80%), meniu usor de folosit (78%). 30% dintre utilizatorii de aparate foto din România detin DSLR-uri Aceasta categorie este considerata cea a profesionistilor in fotografie.

Conform  studiului cei mai multi dintre profesionisti sunt barbati, au venituri ridicate si vârste cuprinse  intre 25-35 de ani.  Acestia sunt cumparatori de DSLR-uri, posesori ai mai multor aparate foto personale care fie au o meserie strâns legata de fotografie, fie dezvolta o pasiune pe care o alimenteaza  zilnic cu informatii de ultima ora in domeniu. „Este un public informat, atent la reguli de compozitie, pentru care parametrii tehnici  conteaza cel mai mult.

Pentru utilizatorii profesionisti fotografia inseamna creatie si un  proces continuu de informare si practica fotografica”, precizeaza Simona Sâmbotin,  specialist Marketing F64 Studio. Criteriile tehnice importante pentru aceasta categorie de public sunt: masurarea  expunerii, montura obiectiv, control focalizare, senzor full-frame, capacitate rafala,  sensibilitate expunere, multiplicator distanta focala, profunzime in culoare, temporizator.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national si a analizat  dinamica segmentului foto-video in România in ultimul an, la initiativa F64 Studio.

Despre F64 Studio

F64 Studio este cel mai mare retailer de pe piata foto-video din România si detinatorul celui mai mare magazin din Sud-Estul  Europei. Compania ofera consultanta de specialitate la cumparare si detine platforma on-line www.f64.ro unde clientii de  pretutindeni au parte de aceeasi experienta de cumparare, asistata de specialisti. Magazinul F64 (Bd. Unirii 45) expune zilnic aparate foto-video de ultima generatie, obiective de la 8 la 1.500mm, produse  profesionale si cea mai completa gama de accesorii foto-video.

Pe lânga showroom, compania detine FotoGaleria F64, unde  fotografi de renume impartasesc publicului larg proiectele lor fotografice, si Cafeneaua F64, locul de intâlnire al comunitatii  foto din România. Compania deruleaza cursuri de specialitate, diferentiate prin specific, nivel de experienta si chiar si vârste:  de la specializarea fotografilor din România, pana la initierea copiilor in arta fotografica.

Compania s-a lansat pe piata din România in anii ’90 evoluând de la 2 angajati la 120 cât numara in prezent. F64 Studio  promoveaza on-line ultimele tendinte in arta si tehnica fotografica atât pe blogul companiei http://www.f64.ro/blog/ cât si pe  contul oficial Facebook: https://www.facebook.com/F64Studio.

Anul acesta blogul F64 a fost declarat de catre publicul larg  ca fiind cel mai bun blog de companie din România.

 

 

Despre Liviu Taloi

Liviu is Co-Founder of the ECOMpedia.ro project and Community Manager for GPeC (Gala Premiilor e-Commerce - Romanian e-Commerce Award Gala). He has over 15 years of experience in online marketing and 10 years in e-commerce. He was, among other past jobs, PR Manager at eMAG. In 2005, he founded a web consulting company specialized in e-commerce and sites evaluation, Web Audit. He is also speaker at conferences and seminars, especially dedicated to electronic commerce, he write articles and market analysis. Skills: e-commerce, site audit, UX, CRO, Analytics, Online Marketing. Taloi has been selected by Cardinal Path to be a regional trainer of Google Partner Academy Programme in Google Analytics. Taloi has also GAIQ - Google Analytics Individual Qualification certification. Liviu TALOI has worked with online shops as eMAG, MarketOnline, SigmaNET, F64, FashionUP, TAMOS, Kurtmann, ZorileStore, Vexio.ro, MetaphoraBijoux, Gutuie.ro, eMenAtWork, e-commerce platforms & full digital agencies as Content Speed, Shopmania BIZ, Retargeting.biz, online tourism sites as EXIMTUR, Veltravel, he did usability & conversion rate optmization projects as for BCR - sIT Solutions AT Spardat Gmbh, Bitdefender (USA site), SKIN media, he delivered Google Analytics closed&open trainings as for BrainArt, Siniat, ING NN Asigurari de Viata, Google Partner Academy. In recent years, Liviu Taloi provided expert advice to more than 100 Romanian online stores in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing. Many of these online companies are now market leaders in their niche.

Follow Me

Leave a reply