Facebook si Shopify se bat pe aceeasi felie din piata
Momentan, Facebook are 1,2 milioane de magazine pe Facebook si Instagram Shops. Prin comparatie, la final de 2020 platforma Shopify era folosita de un total de 1,75 milioane de comercianti. In curand, cele doua afaceri se vor bate pe aceeasi felie din piata e-commerce, noteaza fool.com.
Facebook face bani din vanzarea de reclame online (care sunt extrem de bine targetate) unui public compus din aproape jumatate din populatia lumii. Acest model de afaceri i-a adus un venit operational de peste 12 miliarde $ in trimestrul doi al actualului an fiscal. Dar – odata cu initiativa de transparenta marca Apple, care reduce tracking-ul – Facebook priveste spre viitor, a explicat recent CEO-ul Mark Zuckerberg: compania vrea sa se axeze pe creatori, comert si viitoarea platforma de computing (asa-numitul „metaverse”).
Peste 7 milioane de afaceri mici si mijlocii (si cele mai mari branduri din lume) au deja pe Facebook pagini proprii, folosind reteaua sociala pentru a discuta cu clienti, a-si prezenta produsele si a-i trimite apoi catre site-ul e-commerce propriu. In SUA, numeroase dintre aceste site-uri sunt unele marca Shopify: dupa Amazon, compania canadiana este al doilea cel mai mare castigator in domeniul comertului digital. De aceea, reteaua sociala a lui Zuckerberg vrea ca, pe viitor, sa pastreze intreaga experienta de shopping pe platforma proprie (momentan, Facebook aduce cel mai mult trafic celor de la Shopify).
Insa investitorii Shopify pot sta linistiti, momentan: compania s-a dezvoltat mult in timpul pandemiei, iar al doilea trimestru al anului fiscal i-a adus o crestere a veniturilor de 57%, pana la 1,12 miliarde $. Nu degeaba si Zuckerberg recunoaste ca initiativa e-commerce a Facebook este una pe termen lung si va dura ceva timp pana cand reteaua sociala va deveni un jucator important pe piata.
Leave a reply