Companiile din China folosesc pandemia, pentru a se extinde transfrontalier
E-commerce-ul a devenit o parte importanta a vietii in timpul crizei provocate de noul coronavirus, dar reprezinta – in continuare – doar o fractiune din totaul vanzarilor cu amanuntul. Chiar si in China, vanzarile online reprezinta doar un sfert din totalul retail-ului, dar acest procent este in crestere: din ce in ce mai multe afaceri virtuale asiatice incep sa vanda direct consumatorilor din alte tari, prin intermediul platformelor online. Contextul pandemiei COVID-19 (care a blocat/incetinit livrarile transfrontaliere) si tensiunile comerciale intre SUA si China au determinat unele afaceri din tara asiatica sa se orienteze spre piata externa, citim pe cnbc.com. In aceste conditii, au de profitat si companiile logistice (vezi Cainiao, care apartine celor de la Alibaba), si cele de curierat.
„Exista o tendinta catre livrarile mai directe din China prin intermediul canalelor de shopping transfrontaliere, care ajuta la cresterea numarului de exporturi chinezesti, in scadere in urma razboaielor comercianle si tensiunilor politice dinre China si alte tari. Dovada acestei tendinte transfrontaliere vine din dezvoltarea unor site-uri de shopping ca AliExpress, Alibaba.com si Globalsources.com, in special in Asia de SE”, explica Suresh Dalai (Senior Director la compania de consultanta Alvarez & Marsal). Pana in 2025, valoarea bruta a economiei online din aceasta regiune cu 570 de milioane de locuitori se va tripla, atingand 300 miliarde $, conform raportului „e-Conomy SEA 2019” (marca Google, Temasek si Bain), realizat inainte de pandemie (deci cifrele vor fi probabil si mai mari).
Platforma de plati transfrontaliere Payoneer a avut de trei ori mai multe tranzactii in mai-iunie, comparativ cu anul trecut, iar compania de produse pentru casa si consum Miniso (prezenta si pe piata romaneasca) va lansa 100 de produse noi/saptamana pe site-ul propriu, pentru a face fata cererii intense. Si fabricile din China au pus ochii pe platformele de vanzari e-commerce B2C, care sar peste distribuitori si vand direct consumatorilor finali – de exemplu, chinezii de la HiBrew (companie producatoare de aparate de cafea) vand deja pe AliExpress de 1 an, adresandu-se pietei europene, dupa ce costurile mari i-au alungat din SUA.
Leave a reply