Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Comertul online romanesc a crescut de 3 ori in ultimii 5 ani (raport)

keysfin

Compania KeysFin – care ofera servicii de business information si credit management dedicate mediului de afaceri – a intocmit un barometru privind starea business-ului din comertul online romanesc in intervalul 2011-2016. Piata comertului electronic romanesc s-a dezvoltat spectaculos in ultimii ani, numarul firmelor care ofera astfel de servicii dublandu-se intr-un interval foarte scurt, citim pe keysfin.com:

  • acum exista peste 5.300 de firme (cu peste 2.600 mai multe decat acum 5 ani)
  • cel mai important jucator din piata era, in 2015, Dante International SA, cu afaceri de 1,7 miliarde lei, urmat de Fashion Days Shopping SRL (221 milioane lei), Studio Moderna SRL (188 milioane lei), PayPoint Services SRL (188 milioane lei), Corsar Online SRL (173 milioane lei) si PC Garage SRL (166 milioane lei)

Consecinta a fost cresterea constanta a cifrei de afaceri din e-commerce-ul romanesc:

  • 1,68 miliarde lei in 2011
  • 5,47 miliarde lei in 2015
  • cea mai semnificativa evolutie a fost intre 2014 si 2015, cand business-ul a crescut cu peste 2 miliarde lei

Profitablitatea sectorului a avansat si ea:

  • 47,4 milioane lei in 2011
  • 233,7 milioane lei in 2015
  • pentru 2016, se preconizeaza o cifra de peste 300 milioane lei

Din date reiese ca 2016 va fi anul in care comertul online autohton va depasi granita de 6 miliarde lei, afacerile din acest sector urmand sa se situeze la un nivel istoric pentru Romania. Analiza KeysFin arata ca sezonalitatea are un caracter important in afacerile pe Internet: cumparam online mai ales de Ziua Indragostitilor, 1 si 8 Martie, Black Friday si Craciun.

„2016 se anunta a fi cel mai bun an din istoria business-ului online din Romania. Black Friday 2016 a dovedit ca online-ul romanesc a ajuns la un nivel de fenomen national. Nu neaparat reducerile, cat volumul spectaculos al vanzarilor a dovedit ca romanii sunt tot mai interesati de vanzarile din asa-numitele mall-uri virtuale”, explica analistii KeysFin. De exemplu, retailerul online eMag, a avut, de Black Friday 2016, incasari de 300 de milioane lei si intr-o singura zi (18 noiembrie), a vandut online peste 1,1 milioane de produse. Procesatorul de plati PayU a anuntat ca BF 2016  (18-20 noiembrie) a generat 188.000 tranzactii online, in valoare totala de 113,3 mil lei (cu 67% mai mult decat BF 2015), adica pana la 500 de tranzactii pe minut (de 2 ori mai multe fata de nivelul maxim de anul trecut).

Leave a reply