Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Comertul online olandez a totalizat 17 miliarde €, in S1 2025 (-1% YoY)

In prima jumatate a acestui an, consumatorii din Tarile de Jos au cheltuit peste 17 miliarde € pe cumparaturi e-commerce. Comparativ cu aceeasi perioada din 2024, asta inseamna o scadere cu 1%, motivata de un numar mai mic de servicii cumparate online (-12% YoY), anunta ecommercenews.eu. Sumele cheltuite de olandezi pe servicii a fost si ea mai mica (cu 7%). Sursa datelor este cel mai recent „Thuiswinkel Market Monitor”.

Scaderea inregistrata de servicii este motivata de scaderea numarului de bilete la spectacole si evenimente cumparate de olandezi cu 15% YoY; in plus, valoarea cheltuielilor online in aceasta categorie a scazut cu -16%. Pe de alta parte, in S1 2025, s-au cumparat cu 1% mai multe produse pe Internet ca in primele 6 luni din 2024, iar sumele cheltuite de consumatori au fost mai mari cu 3%. Categoria de produse pentru casa a inregistrat o crestere de +19% YoY in valoarea achizitiilor digitale, care au fost mai mari cu 7%.

„Consumatorii cheltuie din nou mai putin pe experiente si mai mult pe produse pentru casa. In timpul pandemiei COVID-19, categoria Home & Living a inregistrat o dezvoltare brusca, dar cresterea nu s-a materializat ulterior. Deoarece multe produse din aceasta categorie nu sunt inlocuite rapid, este posibil ca achizitiile unora noi, care sa le inlocuiasca, sa aiba loc acum, 5 ani mai tarziu. De asemenea, observam ca mobila este achizitionata din ce in ce mai mult online, mai degraba decat din magazinele fizice”, a transmis Paul Nijhof (Director interimar Thuiswinkel.org).

In S1 2025, olandezii au facut achizitii transfrontaliere in valoare de 2,3 miliarde € (-1% YoY). Numarul acestora a crescut cu 8% fata de S1 2024 si a fost de 21,6 milioane. 30% din total (6,5 milioane de achizitii) au loc in magazine online chinezesti – mai multe ca in S1 2024; pe de alta parte, valoarea acestora a scazut la 196 de milioane €, de la 248 de milioane €, in primul semestru al anului trecut. 40% dintre cumparaturile online au fost facute pe un smartphone, unde consumatorii cheltuie mai putin, in medie, pe o comanda: 79 €. Pe un laptop, comanda medie e de 122 €.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply