Comertul online olandez a totalizat 17 miliarde €, in S1 2025 (-1% YoY)
In prima jumatate a acestui an, consumatorii din Tarile de Jos au cheltuit peste 17 miliarde € pe cumparaturi e-commerce. Comparativ cu aceeasi perioada din 2024, asta inseamna o scadere cu 1%, motivata de un numar mai mic de servicii cumparate online (-12% YoY), anunta ecommercenews.eu. Sumele cheltuite de olandezi pe servicii a fost si ea mai mica (cu 7%). Sursa datelor este cel mai recent „Thuiswinkel Market Monitor”.
Scaderea inregistrata de servicii este motivata de scaderea numarului de bilete la spectacole si evenimente cumparate de olandezi cu 15% YoY; in plus, valoarea cheltuielilor online in aceasta categorie a scazut cu -16%. Pe de alta parte, in S1 2025, s-au cumparat cu 1% mai multe produse pe Internet ca in primele 6 luni din 2024, iar sumele cheltuite de consumatori au fost mai mari cu 3%. Categoria de produse pentru casa a inregistrat o crestere de +19% YoY in valoarea achizitiilor digitale, care au fost mai mari cu 7%.
„Consumatorii cheltuie din nou mai putin pe experiente si mai mult pe produse pentru casa. In timpul pandemiei COVID-19, categoria Home & Living a inregistrat o dezvoltare brusca, dar cresterea nu s-a materializat ulterior. Deoarece multe produse din aceasta categorie nu sunt inlocuite rapid, este posibil ca achizitiile unora noi, care sa le inlocuiasca, sa aiba loc acum, 5 ani mai tarziu. De asemenea, observam ca mobila este achizitionata din ce in ce mai mult online, mai degraba decat din magazinele fizice”, a transmis Paul Nijhof (Director interimar Thuiswinkel.org).
In S1 2025, olandezii au facut achizitii transfrontaliere in valoare de 2,3 miliarde € (-1% YoY). Numarul acestora a crescut cu 8% fata de S1 2024 si a fost de 21,6 milioane. 30% din total (6,5 milioane de achizitii) au loc in magazine online chinezesti – mai multe ca in S1 2024; pe de alta parte, valoarea acestora a scazut la 196 de milioane €, de la 248 de milioane €, in primul semestru al anului trecut. 40% dintre cumparaturile online au fost facute pe un smartphone, unde consumatorii cheltuie mai putin, in medie, pe o comanda: 79 €. Pe un laptop, comanda medie e de 122 €.
Leave a reply