China: in 2020, piata e-commerce va valora 1,7 trilioane $
Un nou raport marca Goldman Sachs anunta ca cea mai mare piata online din lume, cea chinezeasca, va continua sa creasca in urmatorii ani, atingand valoarea de 1,7 trilioane $ in 2020, citim pe multichannelmerchant.com. Asa cum scriam recent, tot peste trei ani, in tara asiatica, cumparaturile pe dispozitive mobile vor atinge 1 trilion $, estimandu-se ca va deveni prima piata mondiala care atinge aceasta suma record, ajutata fiind de numarul mare de smartphone-uri si explozia e-commerce-ului mobile.
China a condus, in 2015, topul vanzarilor e-commerce mondiale, iar anul trecut a avut (conform datelor Goldman Sachs) vanzari online in valoare de 750 milioane $ si 460 de milioane de cumparatori online. Raportul estimeaza o rata anuala compusa de crestere de 23%, pana in 2020 – aproape de trei ori mai mare decat rata vanzarilor offline. Si penetrarea online va creste, in China, in 2020, la 25% (fata de 16% in prezent). Dar si numarul de cumparatori online, care se va mari cu 200 de milioane de persoane in urmatorii 3 ani.
Goldman Sachs mai noteaza ca aproape 25% din toate vanzarile online din China inseamna haine, incaltaminte si accesorii, iar Alibaba e „taticul” acestora. Alte 20 de procente inseamna produse electronice si electrocasnice, JD.com si Tmall (care tine tot de Alibaba) avand fiecare o „felie” de 40%. Alibaba Group si JD.com sunt prima si a doua cele mai mari companii de e-commerce ale tarii (care acum isi construiesc retele proprii de depozite, reducand timpul de livrare).
Leave a reply