Ce se intampla daca publici pe magazin un pret gresit? Trebuie sa vinzi la acel pret?

Intrebare

Mi s-a mai intamplat sa am in procesul de updatare al preturilor si stocurilor erori si sa primesc de la furnizori preturi gresite, cu valute gresite, sa pun la un produs pretul de 100 de lei in loc de 100 de euro. Stiu ca exista o prevedere undeva cu pretul derizoriu, dar pana la urma sunt sau nu obligat sa livrez produsele catre client la acel pret? Dar daca el a platit cu cardul online, ce fac atunci?

Topic deschis 0
Chestiuni legale Situatii de criza Liviu Ionescu 6 ani 6 raspunsuri 588 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 6 )

  1. Cosmin Daraban

    Parerea mea este ca acele comenzi trebuie trimise. Clientul nu este vinovat pentru greselile altora ( ale magazinului sau ale furnizorilor ). Avand in vedere ca aceste probleme se repeta trebuie clar rezolvata partea tehnica.

    Priveste partea buna a lucrurilor si incearca sa transformi eroarea intr-o strategie de marketing.

  2. Daca pretul este 0, nici nu se pune problema sa livrezi – este o eroare asupra pretului evidenta si nu exista un acord de vointa (adica contract) valabil pentru a fi considerata o vinzare. Nicio instanta cu scaun la cap nu poate sa considere asa ceva.

    Cind pretul este doar diferit fata de pretul obisnuit, situatia este putin mai complicata. Am explicat intr-un articol din 2008 pe larg problema asta. Intre timp s-a schimbat codul civil, dar reglementarea noua este similara si poate chiar mai clara.

    Art. 1665 Preţul fictiv şi preţul derizoriu

    (1) Vânzarea este anulabilă atunci când preţul este stabilit fără intenţia de a fi plătit.

    (2) De asemenea, dacă prin lege nu se prevede altfel, vânzarea este anulabilă când preţul este într-atât de disproporţionat faţă de valoarea bunului, încât este evident că părţile nu au dorit să consimtă la o vânzare.

  3. Inca un articol unde se discuta despre pretul derizoriu, desi nu ii spune asa: http://www.e-magari.ro/comanda-online-pe-tronix-ro/

  4. Nu neaparat.Ii explici clientului ca s-a prosus o greseala sau vinzi produsul la pretul expus, nu faci profit pe moment dar castigi un client care sigur pe viitor iti va aduce profit.Mie mi s-a intamplat.
    O seara buna.

  5. De ce nu luam si abordarea contabil fiscala? Legea interzice vanzarea unui produs sub pretul de achizitie. Si cand se poate e foarte complicat.

  6. Pe unele site-uri, la termeni si conditii am gasit urmatoarele remarci de bun simt (parerea mea):
    Confirmarea de Inregistrare a Comenzii primita de catre Cumparator automat, nu creeaza obligatii contractuale si nu este o confirmare a faptului ca produsele sunt pe stoc.
    Comanda plasata on-line de catre Cumparator, va fi considerata valida numai dupa confirmarea acesteia de catre Vanzator si va fi urmata de o Proforma.
    Validarea comenzii de catre Vanzator se va face prin mesaj scris (e-mail) catre Cumparator prin trimiterea unei Proforme.
    Validarea comenzii de catre Vanzator se face doar daca:
    1. Datele de Cumparator sunt complete si corecte;
    2. Produsele din comanda Cumparatorului sunt disponibile;
    3. Nu exista erori in sistem care ar putea genera preturi gresite (ex.: valoare a pretului zero/Lei)
    Acest moment marcheaza incheierea contractului de Vanzare -Cumparare.

    sau:
    Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acestei comenzi.
    Aceste situatii sunt des intalnite in cazul in care exista si magazin fizic si on-line, mai ales daca nu exista o legatura intre cele doua gestiuni.
    Chestia cu pretul gresit, cu toate ca se poate intampla si fara intentie, de multe ori e doar o chestiune de marketing. TOATE magazinele de produse IT au in portofoliu zeci de produse care nu sunt in stoc dar au pret mai mic decat la cele disponibile la vanzare.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.