Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce inseamna coletele pierdute pentru retailerii online europeni?

Raspunsul la intrebarea din titlu este: 540 de milioane €, pierdute la inceput de  2024, citim pe ecommercenews.eu, care citeaza date marca Metapack. Comerciantii online din Europa au pierdut aceasta suma in ultimele patru luni ale anului trecut, din cauza a milioane de colete pierdute: mai exact, 3,72 milioane, conform furnizorului de software de gestionare a livrarilor.

Asta se traduce intr-o pierdere medie de 145 €/colet, care poate fi impartita in venituri pierdute in valoare de 136 €, 6 € costuri suplimentare alocate serviciului de relatii cu clienti (care a fost nevoit sa raspunda ca intrebari ca „Unde este comanda mea?”) si costuri de livrare de 3 €.

Pe de alta parte, cele 540 de milioane € par a fi o suma mica, in functie de perspectiva: in total, doar 0,06% din toate coletele online trimise de retailerii europeni au fost inregistrate oficial ca pierdute – adica doar 1 din fiecare 1.667 de expedieri. Cu toate acestea, Metapack noteaza ca pana la 0,7% dintre pachetele trimise clientilor online nu ajung la destinatari, multe fiind clasificate drept „potential pierdute” – cele care nu au actualizari de live tracking timp de mai mult de 5 zile. Asta ar insemna ca 1 din 143 de colete este potential pierdut.

„Coletele pierdute nu sunt doar un inconvenient. Ele reprezinta o povara financiara semnificativa, in special in dificilul peisaj economic contemporan”, a transmis Emma Clarke (Senior Product Director, Metapack). Pe langa pierderi direct financiare, coletele care nu ajung la clienti genereaza scaderea loialitatii clientelare, a reputatiei de brand si a increderii consumatorilor.

Clarke sfatuieste comerciantii cu amanuntul sa implementeze solutii specifice pentru a minimiza pierderile de-a lungul lantului de livrare: analize pentru detectarea anomaliilor si prevenirea activitatilor frauduloase din depozite si utilizarea unor reguli dinamice de expediere (care valorifica serviciile de transport securizate, pentru a reduce furtul coletelor, la livrare – vezi asa-numitii porch pirates).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] Ce inseamna coletele pierdute pentru retailerii online europeni? – ECOMpedia […]