Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Care este profilul cetateanului roman digital, in 2022? (raport + infografic)

Datareportal.com a publicat recent editia pe 2022 a raportului sau anual („Digital 2022: Global Overview Report”) – realizat in partneriat cu We Are Social si Hootsuite – si raportele individuale, pentru fiecare tara analizata din punct de vedere digital. Raportul „Digital 2022: Romania” mentioneaza ca 9,2 milioane de romani fac shopping pe Internet (+10,3% YoY), 41,5% dintre ei achizitionad via mobil (+3,1% YoY). 45,1% dintre romani cumpara saptamanal un produs/serviciu online, iar 18,5% comanda alimente online. Primii 5 factori care ii incurajeaza pe romani sa achite un cos virtual de cumparaturi sunt: livrarea gratuita (69,6%), review-urile online citite (45,3%), cupoanele/discount-urile (42,6%), returul usor (39,3%) si punctele de loialitate (34,2%).

Ce mai noteaza raportul amintit:

  • in ianuarie 2022, 16,79 de milioane de romani utilizau Internetul (88% din totalul populatiei, de 19,08 milioane), fata de 80,7%, in ianuarie 2021 (deci o crestere destul de mare)
  • in total, 13,3 milioane de romani folosesc retelele sociale (69,7% din populatie), cu 1,3 milioane (10,8%) mai mult fata de 2021
  • Facebook are 9,9 milioane de utilizatori (si un ad reach de 51,9% din populatia tarii si de 59% din internautii autohtoni), iar Facebook Messenger are 8,1 milioane de utilizatori (si un ad reach de 42,7% din populatia tarii si de 48,5% dintre internautii autohtoni)
  • YouTube are 13,3 milioane de utilizatori in tara noastra (si un ad reach de 69,7% din populatia tarii si de 79,2% dintre internautii autohtoni)
  • Instagram are 5,4 milioane de utilizatori in tara noastra (si un ad reach de 28,3% din populatia tarii si de 32,2% dintre internautii autohtoni)
  • TikTok are 6,37 milioane de utilizatori in tara noastra (si un ad reach de 41% din populatia adulta a tarii si de 37,9% dintre internautii autohtoni)
  • LinkedIn are 3,2 milioane de utilizatori in tara noastra (si un ad reach de 16,8% din populatia tarii si de 19,1% dintre internautii autohtoni)
  • in tara noastra exista 27,41 de milioane de conexiuni celulare mobile, acest total fiind echivalentul a 143,7% din populatia totala a tarii si cu 1 milion de conexiuni mobile mai mult decat in 2021 (+3,9% YoY)
  • motivele pentru care romanii intra pe Internet – sa caute informatii (82,4%), sa pastreze legatura cu rudele/prietenii (71,5%), sa afle cum sa faca ceva (68%), sa caute informatii despre un brand (63,3%) si sa citeasca stiri (62,7%)
  • pentru a sta online, romanii folosesc un telefon mobil (in proportie de 93,6%), un desktop/laptop (80,6%) sau o tableta (33,1%); accesul la web de pe terminalele mobile (procentaj din totalul website-urilor accesate anual) – 56,4% (in 2022) vs. 54,5% (in 2021)

Pornind de la acest raport, Cristian Manafu a realizat un infografic interesant, despre profilul cetateanului roman digital, pe care il puteti analiza mai jos.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply