Care este profilul cetateanului roman digital, in 2022? (raport + infografic)
Datareportal.com a publicat recent editia pe 2022 a raportului sau anual („Digital 2022: Global Overview Report”) – realizat in partneriat cu We Are Social si Hootsuite – si raportele individuale, pentru fiecare tara analizata din punct de vedere digital. Raportul „Digital 2022: Romania” mentioneaza ca 9,2 milioane de romani fac shopping pe Internet (+10,3% YoY), 41,5% dintre ei achizitionad via mobil (+3,1% YoY). 45,1% dintre romani cumpara saptamanal un produs/serviciu online, iar 18,5% comanda alimente online. Primii 5 factori care ii incurajeaza pe romani sa achite un cos virtual de cumparaturi sunt: livrarea gratuita (69,6%), review-urile online citite (45,3%), cupoanele/discount-urile (42,6%), returul usor (39,3%) si punctele de loialitate (34,2%).
Ce mai noteaza raportul amintit:
- in ianuarie 2022, 16,79 de milioane de romani utilizau Internetul (88% din totalul populatiei, de 19,08 milioane), fata de 80,7%, in ianuarie 2021 (deci o crestere destul de mare)
- in total, 13,3 milioane de romani folosesc retelele sociale (69,7% din populatie), cu 1,3 milioane (10,8%) mai mult fata de 2021
- Facebook are 9,9 milioane de utilizatori (si un ad reach de 51,9% din populatia tarii si de 59% din internautii autohtoni), iar Facebook Messenger are 8,1 milioane de utilizatori (si un ad reach de 42,7% din populatia tarii si de 48,5% dintre internautii autohtoni)
- YouTube are 13,3 milioane de utilizatori in tara noastra (si un ad reach de 69,7% din populatia tarii si de 79,2% dintre internautii autohtoni)
- Instagram are 5,4 milioane de utilizatori in tara noastra (si un ad reach de 28,3% din populatia tarii si de 32,2% dintre internautii autohtoni)
- TikTok are 6,37 milioane de utilizatori in tara noastra (si un ad reach de 41% din populatia adulta a tarii si de 37,9% dintre internautii autohtoni)
- LinkedIn are 3,2 milioane de utilizatori in tara noastra (si un ad reach de 16,8% din populatia tarii si de 19,1% dintre internautii autohtoni)
- in tara noastra exista 27,41 de milioane de conexiuni celulare mobile, acest total fiind echivalentul a 143,7% din populatia totala a tarii si cu 1 milion de conexiuni mobile mai mult decat in 2021 (+3,9% YoY)
- motivele pentru care romanii intra pe Internet – sa caute informatii (82,4%), sa pastreze legatura cu rudele/prietenii (71,5%), sa afle cum sa faca ceva (68%), sa caute informatii despre un brand (63,3%) si sa citeasca stiri (62,7%)
- pentru a sta online, romanii folosesc un telefon mobil (in proportie de 93,6%), un desktop/laptop (80,6%) sau o tableta (33,1%); accesul la web de pe terminalele mobile (procentaj din totalul website-urilor accesate anual) – 56,4% (in 2022) vs. 54,5% (in 2021)
Pornind de la acest raport, Cristian Manafu a realizat un infografic interesant, despre profilul cetateanului roman digital, pe care il puteti analiza mai jos.
Leave a reply