Care este cea mai importanta decizie pe care o vei lua cand lansezi un site e-commerce?
Acesta este cel mai bun moment pentru a te apuca de comert electronic. Familiarizarea publicului cu acest model, existenta unor instrumente excelente si comoditatea optiunilor de livrare au facut din comertul online una dintre cele mai profitabile industrii din lume, laudandu-se cu cel mai important retailer de pe mapamond, Amazon. Acest articol promite sa iti spuna care este cea mai importanta decizie pe care va trebui sa o iei, dar – de fapt – exista multe decizii importante. Am redus aceasta lista la 4, care sunt absolut cruciale pentru succesul viitor al platformei tale de vanzari online.
Ce produse sa vinzi
Inainte de a putea lua orice decizie creativa sau financiara in legatura cu afacerea ta e-commerce, trebuie sa pornesti de la un produs pe care sa il vinzi online. Alegerea produselor destinate vanzarii necesita procese mai complexe decat sa alegi ceea ce te intereseaza sau ceea ce merge bine pe piata in respectivul moment. Necesita evaluari privind logistica, stocarea si potentialul de dezvoltare. Poate crezi ca propunerea ta unic de vanzare online ar putea transforma un articol in urmatorul mare succes, dar este el usor de ambalat si de livrat in toata tara sau pe plan international? Si este legal sa faci asta, fara o certificare adecvata? Unele produse, inclusiv cutitele de bucatarie, sunt ilegal de trimis prin posta in anumite regiuni. Ultimul lucru pe care il vrei este sa cumperi vrac un produs pe care nu il putea vinde.
De asemenea, trebuie sa te gandesti la latura fizica a afacerii tale. Cum ai de gand sa depozitezi produsele? Vei avea nevoie de o camera dedicata stocurilor, cu spatiu pentru extindere, pe masura ce gama ta de produse creste. Daca actionezi la o scara foarte mica, de afacere la domiciliu, trebuie sa nu uiti de aceste considerente. Unele dintre cele mai bune afaceri mici din ultimii ani s-au derulat in totalitate dintr-un dormitor, proprietarii de magazin online stocand articole mici, de mare valoare, care nu necesita depozitare speciala – cum ar fi curelele de ceas.
Orice vanzator e-commerce experimentat stie ca analizarea concurentilor este esentiala. Asa se intampla si inainte de a sti chiar cine sunt concurentii tai. Daca nu ai idei apropo de produse, multi experti sugereaza sa rasfoiesti paginile magazinelor online mai mici, dar de succes, pentru a vedea ce ofera si care sunt produsele lor cele mai vandute. Acest lucru te poate ajuta sa eviti riscurile.
Dupa cum vezi, decizia cu privire la produsele pe care le vei vinde nu ar trebui luata usor. Acesta va fi piatra de temelie a afacerii tale, principalul motiv pentru care oamenii intra pe site-ul tau. Trebuie sa ai un raspuns la fiecare intrebare enumerata aici si nu numai.
Cum sa-ti construiesti site-ul
Dupa produse, website-ul este partea cea mai importanta in lansarea unei afaceri e-commerce. Acesta este un magazin virtual, care spune povestea afacerii tale si asigura potentialii clienti ca vor primi calitate. Inainte de a-ti lansa afacerea, trebuie sa te intrebi ce fel de site vrei sa ai. Asta nu doar estetic, ci si tehnic. Vei alege calea multor mici magazine online de succes, folosind un template CMS, sau vei opta pentru un design personalizat, care va necesita mai multa dezvoltare, dar va permite o licenta creativa semnificativ mai mare?
Evident, nu trebuie sa se tina seama (apropo de aceasta intrebare) doar de clientul online, ci si de propriile preferinte. Tu si echipa ta sunteti cei care vor utiliza cel mai des acest site, deci acesta trebuie sa aiba un backend simplificat si sisteme care sa asigure ca nivelul stocurilor si intrebarile clientilor nu se strecoara printre fisuri. Daca adaugarea de produse noi si procesarea comenzilor este usor dificila, este mai bine sa gasesti un nou website inainte de a bate palma pentru cel in cauza.
Trebuie sa dezvolti acest site avand in minte viitorul afacerii tale. Cat de usoara va fi actualizarea CMS-ului folosit pentru update-urile viitoare, pe masura ce afacerea creste? Ar fi mai bine sa pornesti afacerea cu un site simplist inainte de a trece la unul mai complex si personalizat, peste cativa ani? Deciziile apropo de website trebuie luate intotdeauna avand in minte o viziune mai holistica a operatiunilor. Ai si alte responsabilitati, ai timp la inceput sa „lupti” cu un site complex?
Ce canale de publicitate sa folosesti
Publicitatea este o parte vitala pentru a transforma primul an dupa lansarea unui magazin online intr-un an de succes. Si asta nu inseamna ca trebuie sa apesi pe un buton mare si rosu, pe care scrie „Fa publicitate”, ci trebuie sa te gandesti in detaliu la ce canale vei folosi si cum poti obtine cat mai multe rezultate utilizandu-le. Marketingul digital este un joc competitiv, in special in cazul platformelor de comert electronic. Ce canale utilizezi si modul in care le utilizezi vor dicta tipul de client pe care urmeaza sa il targetezi si, in cele din urma, sa il convertesti.
Social media este unul dintre cele mai eficiente sfaturi de marketing pentru un magazin e-commerce, care iti permite sa utilizezi fie publicitate platita, fie publicitate gratuita pentru a ajunge la utilizatori, in timp ce construiesti un public fidel si angajat. Social media nu se potriveste natural oricarui brand online. Are restrictii complexe si este o piata incredibil de competitiva. Publicitatea platita pe motoarele de cautare poate fi o cale mai buna pentru a gasi clienti directi mai susceptibili convertirii, dar poate fi un canal foarte scump daca nu faci o cercetare exhaustiva si o monitorizare a cheltuielilor zilnice pentru fiecare campanie.
Desi nu este o preocupare majora din primele zile, ar trebui sa te gandesti si la ce canale de marketing vei utiliza, pentru a creste implicarea si retentia clientelara. Atunci cand iti construiesti site-ul, ar trebui sa te documentezi si apropo de instrumentele de e-mail marketing si sa creezi sabloane, pentru a le trimite clientilor pe toata durata procesului de cumparare. Acesta este un pas vital in construirea brand-ului tau, pe care ar trebui sa il faci in paralel.
Desi acestea sunt decizii cheie, nu sunt singurele pe care trebuie sa le iei. Nici macar nu am mentionat gateway-urile de plata, optiunile de plata (dezvoltarea criptomonedelor inseamna ca acesta este un element mai important ca niciodata), crearea de continut si optiunile legate de relatiile cu clientii. In realitate, gestionarea unui site e-commerce este un proces in care se iau constant decizii.
Leave a reply