Blugento estimeaza o cifra de afaceri de +40% YoY, in 2023
Blugento anunta – intr-un comunicat de presa – ca mizeaza, in 2023, pe o crestere de circa 40% a cifrei de afaceri. Compania clujeana specializata in furnizarea de solutii e-commerce estimeaza ca, anul acesta, magazinele online din Romania vor investi in servicii de diferentiere fata de concurenta si vor accesa tool-uri care imbunatatesc relatia directa cu consumatorii finali, pentru a castiga cota de piata.
„Business-urile online care merg din inertie vor avea un an dificil, daca nu vor face acel extra mile, important, acum, pentru a creste sau a se mentine, cel putin. Cele mai mari cresteri vor fi inregistrate, anul acesta, de magazinele online care comercializeaza produse de prima necesitate. Cei care sunt deja online vor continua investitiile, iar companiile care nu au accesat inca acest canal o vor face dupa modelul Direct-to-Consumer (D2C) – trend setat de branduri cunoscute din piata”, explica Vlad Stanescu (foto, CEO Blugento).
Cu un istoric de crestere continua a costurilor in piata IT, investitiile in online vor migra, anul acesta, catre solutii standardizate, care pot oferi un canal de vanzare online in buget si cu termen cat mai predictibil. Este si unul dintre argumentele principale luate in calcul de Blugento pentru evolutia business-ului de anul acesta. Compania se va concentra pe ZENTO, o platforma e-commerce de ultima generatie, de tip SaaS, bazata pe Magento 2, cu hosting cloud ultra-scalabil. Blugento estimeaza ca, pana la finalul anului, peste 50 de noi magazine online medii si mari din tara noastra vor folosi aceasta platforma.
„Intr-o perioada economica dificila, investitiile pentru tech vor fi directionate tot mai mult catre solutii SaaS, unde costurile sunt predictibile si presupun un aport initial mai mic, comparativ cu alternativele. Odata cu accentul pe diferentiere si relatie directa cu cumparatorul final, departamentele de marketing vor avea ca obiective fidelizarea clientilor castigati si cumparaturi repetate pe fiecare client; astfel, newsletter-ul si comunicarea social media cu comunitatea sunt tool-uri ce vor creste ca pondere, in 2023, in activitatile de marketing”, mai spune Vlad Stanescu.
Automatizarea si eficientizarea proceselor interne vor creste in importanta, iar magazinele online vor adresa tot mai multe dintre nevoile clientilor. Astfel, documentarea produselor cu informatii de calitate si posibilitatea unui retur facil cresc rata de conversie a magazinelor online si consolideaza baza de clienti, asigurand vanzari repetate. Cu toate ca progresul tehnologic permite oferirea unor experiente de cumparare online foarte avansate, diferentierea comerciantilor nu va depinde doar de tehnologie, o componenta majora intr-o implementare de succes fiind alocarea resurselor umane interne.
Leave a reply