Black Friday-ul international = cele mai multe vanzari transfrontaliere, pentru magazinele online
Evenimentul international de reduceri Black Friday 2023, care are loc pe 24 noiembrie, va reprezenta ziua cu cele mai mari vanzari in afara tarii, pentru magazinele online romanesti, transmite Packeta Romania, intr-un comunicat de presa. Comerciantii online care vand transfrontalier de Black Friday 2023 isi pot tripla volumele de comenzi livrate international, in aceasta perioada, noteaza platforma digitala globala pentru comertul online (membra a Packeta Group).
Black Friday 2023 are loc vineri (24 noiembrie), in mai multe tari din regiune: Cehia, Germania, Polonia, Ungaria si tarile baltice (Letonia, Lituania, Estonia). In unele dintre ele, campania de reduceri se va prelungi pe o perioada mai mare (Black Week) sau va continua cu Cyber Monday.
„Black Friday este un eveniment de cumparaturi mult asteptat, a carui importanta creste de la an la an, simultan cu apetitul cumparatorilor de a accesa produse din magazine din afara. Observam deja o efervescenta in volumele livarilor cross-border, care va ajunge la punctul maxim in zilele post Black Friday international, fapt ce confirma ca o pondere importanta a achizitiilor facute de cumparatorii transfrontalieri de-a lungul unui an are loc in aceasta perioada de reduceri”, transmite Alexandr Jeleascov (foto, Managing Director, Packeta Romania).
Prin intrarea pe piata globala, comerciantii online castiga acces la o audienta mult mai extinsa si pot profita de cresterea semnificativa a vanzarilor in fiecare tara in care isi extind activitatea. „Oportunitatile pentru comertul electronic transfrontalier sunt foarte mari de la an la an, insa extinderea magazinelor in afara nu este lipsita de provocari. Intelegerea pietei din perspectiva obiceiurilor de cumparare este punctul de pornire pentru magazinele care au in vedere vanzarea in afara”, adauga acesta
Black Friday, in regiune – top vanzari
In Republica Ceha, Black Friday da startul sezonului de reduceri de iarna si este momentul in care clientii fac cumparaturi pentru perioada sarbatorilor si cauta, in acelasi timp, articole de uz zilnic la preturi mai bune. Frenezia cumparaturilor asociata cu Black Friday dureaza, de obicei, intreaga saptamana si se prelungeste pana luni, cand are loc Cyber Monday. Cel mai mare interes este pentru categorii precum imbracaminte, electronice, telefoane mobile si accesorii, jucarii si echipamente sportive.
In Germania, top 5 categorii cu cele mai mari volume de vanzari de Black Friday sunt Fashion, electronice, Health&Beauty, electrocasnice si jucarii. Milenialii (persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 40 de ani) au generat, anul trecut, cele mai mari vanzari. Acestia au fost responsabili de 52% din totalul vanzarilor de Black Friday in Germania, potrivit furnizorului de servicii de plata Klarna si de platforma Blackfriday.de.
In Ungaria, Black Friday are loc pe 24 noiembrie, dar multe magazine online ofera reduceri pe perioade mai lungi (pe durata intregii luni noiembrie – Black November – pe durata unei saptamani sau a unui weekend). Categoriile Fashion, Health & Beauty, dar si piesele auto (inclusiv anvelopele de iarna) au avut, anul trecut, cele mai importante cresteri. Echipamentele sportive, produsele pentru casa si gradina si cartile au inregistrat cresteri, insa, moderate.
In Polonia, mai mult de 95% din respondenti stiu despre Black Friday, un eveniment de shopping ce a inregistrat o crestere de 15% a vanzarilor in 2022, fata de anul precedent. Potrivit procesatorului de plati Tpay, in BF 2022, interesul polonezilor a crescut pentru categoriile Fashion, electrocasnice, electronice si produse pentru sanatate si ingrijire personala. Clientii polonezi au cheltuit, anul trecut, cel mai mult, in comparatie cu restul consumatorilor, pe jocuri online.
Pe 24 noiembrie are loc Black Friday 2023 si in tarile baltice. In general, magazinele din regiune mentin discounturile pe o perioada de 1 saptamana. Potrivit Swedbank, in saptamana premergatoare Black Friday 2022, lituanienii, letonii si estonienii au cheltuit aproape 200 de milioane € pentru achizitii cu cardul, cu 12,5% mai mult decat saptamana precedenta. Interesul pentru reducerile de Black Friday este deosebit de ridicat in Letonia, unde, anul trecut, volumul si valoarea platilor cu cardul au crescut cu circa 40% in perioada campaniei. In mod obisnuit, aici se cumpara bunuri cu valoare mai mare (electronice, electrocasnice inteligente, echipamente audio si de fitness).
Leave a reply