Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Black Friday 2020: cum sa-ti cresti vanzarile pe ultima suta de metri (analiza)

Black Friday 2020 are loc pe 13 noiembrie, in tara noastra: nu este o data pe care trebuie s-o respecte toti comerciantii (dovada ca exista deja campanii de Black Friday in derulare), dar cele mai multe magazine online vor miza pe aceasta data. Pe ultima suta de metri a pregatirilor, agentia Optimized transmite, intr-un comunicat de presa, o analiza a cererii din Romania si ce pot face magazinele ca sa-si maximizeze performanta in vanzari.

Editia de Black Friday din acest an are o incarcatura mai importanta ca niciodata: se implinesc 10 ani de cand evenimentul a fost adoptat in Romania si este prima editie derulata in timpul unei crize medicale (pandemia COVID-19). In primele 9 luni din an digitalizarea (in sectorul de stat si in cel privat) s-a accelerat mai mult decat in ultimii 10 ani. Optimized estimeaza ca vom vedea mai multa prezenta in digital in ceea ce priveste marketingul si o diversificare a gamei de produse. Fenomenul marketplace va cunoaste o crestere considerabila in urmatorii 5 ani, ceea ce se va vedea si in editiile ulterioare de Black Friday.

Ce transmite Optimized (agentie specializata in campanii PPC pentru e-commerce):

  • estimeaza ca va fi inregistrata o crestere a cererii pentru electronice pentru casa si uz personal, articole Home & Deco (peste 150% crestere in volumul de cautari legate de mobila, in perioada starii de urgenta din Romania), jocuri si jucarii, cadouri de Sarbatori (ingrijire personala, carti, produsele de divertisment)

  • comerciantii online trebuie sa tina cont, pentru ultimele pregatiri, ca potentialii clienti cauta, de regula, combinatii ca „black friday [nume brand]”; lista cautarilor populare cuprinde telefoane, televizoare, ceasuri, laptopuri si mobila; in 2019, in Romania au fost inregistrate peste 2 milioane de cautari pe termenul „black friday”
  • cele mai importante elemente de care sa tina cont magazinele online – clientii sunt interesati sa aiba informatiile din timp, astfel incat sa-si pregateasca cosul de cumparaturi si lista cu produse favorite, pe care vor sa le urmareasca de Black Friday; se recomanda si programe de fidelizare pentru clientii care revin des/cumpara volume mari
  • daca un brand intelege bine comportamentul de achizitie, poate fi prezent in fiecare etapa a calatoriei online a clientului (de la descoperirea produsului, pana la achizitie); agentia recomanda aplicarea mecanismelor de remarketing pe Google si pe Facebook, pentru a convinge utilizatorii care nu au finalizat comanda, care au creat wishlist-uri sau care au petrecut un anumit timp pe site, uitandu-se la anumite produse – in acest sens, durata petrecuta, in medie, de utilizator pe site este un semnal important care indica interesul
  • peste 70% dintre utilizatori descopera brand-uri noi pe YouTube, canal care poate fi folosit cu succes in campanii de Black Friday
  • ratele de conversie medii oscileaza intre 1-3,5% in e-commerce, in functie de categorie si puterea brand-ului; dispozitivele mobile au, in medie, o rata de conversie cu 30-40% mai mica decat desktopul, dar de pe acestea vine peste 80% din trafic; de Black Friday, ratele de conversie pe telefon se dubleaza
  • viteza de incarcare a platformei devine cruciala de Black Friday – 53% dintre utilizatori abandoneaza site-ul daca se incarca in mai mult de 3 secunde, iar 47% vor ca o pagina sa se incarce in mai putin de 2 secunde

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply