Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Black Friday 2020: cum sa-ti cresti vanzarile pe ultima suta de metri (analiza)

Black Friday 2020 are loc pe 13 noiembrie, in tara noastra: nu este o data pe care trebuie s-o respecte toti comerciantii (dovada ca exista deja campanii de Black Friday in derulare), dar cele mai multe magazine online vor miza pe aceasta data. Pe ultima suta de metri a pregatirilor, agentia Optimized transmite, intr-un comunicat de presa, o analiza a cererii din Romania si ce pot face magazinele ca sa-si maximizeze performanta in vanzari.

Editia de Black Friday din acest an are o incarcatura mai importanta ca niciodata: se implinesc 10 ani de cand evenimentul a fost adoptat in Romania si este prima editie derulata in timpul unei crize medicale (pandemia COVID-19). In primele 9 luni din an digitalizarea (in sectorul de stat si in cel privat) s-a accelerat mai mult decat in ultimii 10 ani. Optimized estimeaza ca vom vedea mai multa prezenta in digital in ceea ce priveste marketingul si o diversificare a gamei de produse. Fenomenul marketplace va cunoaste o crestere considerabila in urmatorii 5 ani, ceea ce se va vedea si in editiile ulterioare de Black Friday.

Ce transmite Optimized (agentie specializata in campanii PPC pentru e-commerce):

  • estimeaza ca va fi inregistrata o crestere a cererii pentru electronice pentru casa si uz personal, articole Home & Deco (peste 150% crestere in volumul de cautari legate de mobila, in perioada starii de urgenta din Romania), jocuri si jucarii, cadouri de Sarbatori (ingrijire personala, carti, produsele de divertisment)

  • comerciantii online trebuie sa tina cont, pentru ultimele pregatiri, ca potentialii clienti cauta, de regula, combinatii ca „black friday [nume brand]”; lista cautarilor populare cuprinde telefoane, televizoare, ceasuri, laptopuri si mobila; in 2019, in Romania au fost inregistrate peste 2 milioane de cautari pe termenul „black friday”
  • cele mai importante elemente de care sa tina cont magazinele online – clientii sunt interesati sa aiba informatiile din timp, astfel incat sa-si pregateasca cosul de cumparaturi si lista cu produse favorite, pe care vor sa le urmareasca de Black Friday; se recomanda si programe de fidelizare pentru clientii care revin des/cumpara volume mari
  • daca un brand intelege bine comportamentul de achizitie, poate fi prezent in fiecare etapa a calatoriei online a clientului (de la descoperirea produsului, pana la achizitie); agentia recomanda aplicarea mecanismelor de remarketing pe Google si pe Facebook, pentru a convinge utilizatorii care nu au finalizat comanda, care au creat wishlist-uri sau care au petrecut un anumit timp pe site, uitandu-se la anumite produse – in acest sens, durata petrecuta, in medie, de utilizator pe site este un semnal important care indica interesul
  • peste 70% dintre utilizatori descopera brand-uri noi pe YouTube, canal care poate fi folosit cu succes in campanii de Black Friday
  • ratele de conversie medii oscileaza intre 1-3,5% in e-commerce, in functie de categorie si puterea brand-ului; dispozitivele mobile au, in medie, o rata de conversie cu 30-40% mai mica decat desktopul, dar de pe acestea vine peste 80% din trafic; de Black Friday, ratele de conversie pe telefon se dubleaza
  • viteza de incarcare a platformei devine cruciala de Black Friday – 53% dintre utilizatori abandoneaza site-ul daca se incarca in mai mult de 3 secunde, iar 47% vor ca o pagina sa se incarce in mai putin de 2 secunde

Leave a reply