Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

BeeFast: crestere de 3 ori a CA, fata de estimarile de la inceput de 2020

 

Start-up-ul tech de curierat super rapid BeeFast anunta, intr-un comunicat de presa, ca a crescut de la 16 livrari/zi (in ianuarie 2020), la o medie de 211 livrari/zi (la mijlocul anului), respectiv 338 livrari/zi (la final de an), datorita orientarii generale catre e-commerce, din perioada pandemiei COVID-19. Maximul atins a fost de 580 livrari/zi (spre finalul lui 2020). In anul recent incheiat, cei peste 1.200 de livratori inregistrati pe platforma BeeFast au onorat peste 66.500 de comenzi, care au generat afaceri de 320.000 €, de 3 ori mai mari fata de estimarile de la inceputul anului.

BeeFast a fost fondat in toamna lui 2019, de 4 antreprenori, ca o solutie de livrari B2B si B2C super rapide (in maximum 2 ore), folosind biciclete si trotinete electrice. Contextul socio-economic generat de noul coronavirus a accelerat dezvoltarea proiectului catre oferirea unei infrastructuri digitale (cu sistem integrat de plata si livrare a comenzilor), pentru magazinele offline. Astfel, pe parcursul a 9 luni din 2020, BeeFast a mutat in online peste 100 de business-uri, din domenii precum HoReCa, cosmetice, flori sau imbracaminte. 65% din cifra de afaceri a fost generata de clientii pe care BeeFast i-a trecut gratuit din offline in online, in perioada pandemiei.

Printre factorii diferentiatori si motoarele de crestere, in afara serviciilor integrate oferite, s-au numarat usurinta utilizarii aplicatiei (nu este necesara printarea unui AWB, ca in cazul serviciilor clasice de curierat) si rapiditatea ridicarii si livrarii comenzii (in maximum 2 ore de la ridicare). Prin intermediul platformei digitale cu geolocalizare, curierii sunt repartizati in functie de proximitate, in momentul in care comanda este confirmata, fara a fi necesara o actiune suplimentara din partea celui care a plasat comanda, persoana fizica sau juridica.

„Accelerarea business-ului a fost o provocare pentru noi si continua sa fie, odata cu noile directii pe care le dezvoltam: de la gasirea livratorilor, pana la mentinerea promisiunii de livrare in maximum doua ore de la confirmarea comenzii, acoperirea unei zone cat mai mari de preluare si livrare, conform solicitarilor si pana la adaptarea optiunilor din spatele platformei astfel incat integrarea business-urilor si experienta clientilor sa fie cat mai eficiente si productive”, transmite Cristian Grozea (foto, Co-fondator si CEO BeeFast).

Cele mai dinamice zone de livrare au fost, in 2020, sectoarele 1, 2 si 3 din Capitala, iar cea mai aglomerata luna din punct de vedere al comenzilor a fost noiembrie (pe fondul Black Friday si apropierii de decembrie). Cele mai neobisnuite locatii de unde s-au ridicat/livrat produse au fost Aeroportul Otopeni, Aeroportul Baneasa, Palatul Parlamentului, Guvernul. Cele mai active business-uri sunt restaurantele, cafenelele, florariile, dar si bacaniile, magazinele alimentare si de bauturi, magazinele de jucarii, farmaciile, magazinele de haine si incaltaminte. In topul celor mai livrate produse la nivel de Bucuresti si Ilfov se afla: produsele HoReCa (peste, burgeri, sushi, pizza), florile, cartile, bijuteriile si cadourile intre colegi.

Pentru 2021, BeeFast isi propune sa continue directia de dezvoltare de infrastructura digitala, vizand o crestere semnificativa in segmentul clientilor non-food (prin implementarea de noi facilitati in aplicatie), dar si a clientilor persoane fizice. In cazul celor din urma, fondatorii BeeFast isi propun sa lanseze anul acesta o aplicatie dedicata, care sa simplifice procesul de comanda si care sa vizeze livrarea ultra-rapida. „Orientarea catre online a romanilor si felul in care clientii si-au schimbat comportamentul de consum determina o crestere constanta a interesului pentru servicii integrate, eficiente, rapide. Si nu vorbim doar de Bucuresti, ci si de orasele cu o dinamica similara din tara, unde avem solicitari de extindere si spre care ne vom orienta in 2021”, a mai precizat Cristian Grozea. Astfel, pentru anul in curs BeeFast isi propune sa se extinda la nivel national, vizand 9 orase (pe langa Bucuresti si Ilfov, unde activeaza in prezent). Acestea sunt: Iasi, Constanta, Sibiu, Cluj-Napoca, Craiova, Pitesti, Brasov, Timisoara, Galati.

Leave a reply