Austria: 1 din 3 comenzi online este plasata pe platforme asiatice
Amazon este liderul incontestabil al pietei e-commerce din Austria, performante bune avand si Zalando si Ikea. Dar comerciantii digitali se confrunta cu o concurenta din ce in ce mai mare din partea magazinelor online internationale, in special a celor din Asia, informeaza ecommercenews.eu. E-commerce-ul austriac este dominat de magazine transfrontaliere, iar Camera de Comert solicita masuri concrete impotriva platformelor precum Shein si Temu.
„Cum este posibil ca doar afacerile cu sediul in UE sa fie nevoite sa respecte o multitudine de cerinte si obligatii de raportare, in timp ce platformele asiatice care livreaza in Europa sa nu fie obligate sa faca acelasi lucru?”, se intreaba Rainer Trefelik (Presedinte Divizia Federala de comert a Camerei de Comert din Austria).
Aceeasi idee a fost vehiculata si la editia din mai a GPeC Summit: Irina Pencea (eMAG Romania, Bulgaria & Ungaria) a notat ca jucatorii e-commerce non-europeni cresc adoptia cumpraturilor digitale, dar problematica este competitia pe principii, conditii sau reguli diferite. Mai ales ca in absenta unor taxe asupra acestor colete, la un volum estimat de 250.000/zi, in valoare de 150-200 lei, rezulta 365 milioane €/an, din statul roman ar putea colecta 10%.
Un studiu realizat de Universitatea Johannes Kepler Linz in numele guvernului din tara vest-europeana arata ca austriecii isi cheltuie pe internet 10% din bugetul total de cumparaturi. Dar doar 35% din cheltuielile online merg catre jucatorii locali, restul intra in buzunarele magazinelor online internationale.
Grupurile de lobby din Austria solicita eliminarea cat mai curand posibil a pragului european de 150 €, care urmeaza sa expire abia in 2028. Pana atunci, coletele din afara UE cu o valoare mai mica de acest prag nu platesc taxe vamale. Uniunea Europeana a propus recent aplicarea unei taxe fixe de 2 € fiecarui colet de mici dimensiuni si valoare redusa care este importat din afara UE.
Comentariu ( 1 )
[…] pe Internet din tara vest-europeana au sarit de 10,5 miliarde € (+4,7% YoY). In Austria, 1 din 3 comenzi online este plasata pe platforme asiatice, dar comenzile au in general valori mici. Ascensiunea Temu si […]