Amazon: vanzari de +45% YoY a produselor de Beauty, Ingrijire personala & Sanatate
Pe Amazon, produsele din categoriile Beauty, Ingrijire personala & Sanatate s-au vandut cu 45% mai bine in 2021, comparativ cu anul anterior, atingand un total de 23 de miliarde $, citim pe wwd.com. Sursa cifrelor este agentia de marketing Stella Rising, care noteaza ca pe Amazon se vand o treime (32%) dintre toate produsele de infrumusetare vandute online.
In timpul pandemiei COVID-19, cea mai mare crestere a inregistrat-o vopseaua de par (peste 700%), urmata de oja de unghii. Sondajele Stella Rising au descoperit ca 77% dintre consumatorii de produse de Beauty spun ca le achizitioneaza de pe Amazon (procent aflat in crestere, in ultimii 3 ani), fata de 61% care prefera Ulta si 56% care merg pe varianta Sephora. Alti 41% cumpara direct de pe site-urile brandurilor preferate.
Rina Yashayeva (Vice-presedinte al departamentului Marketplace Strategy, Stella Rising) este de parere ca, in urmatorii 3 ani, Amazon „va deveni destinatia nr. 1 pentru produse de Beautry de lux si premium, depasind Sephora”. „Au un singur scop in minte – sa ofere consumatorilor produsele pe care si le doresc, la cel mai bun pret posibil”, explica aceasta. Yashayeva (care a lucrat inainte in divizia Amazon Beauty) noteaza ca produsele de infrumusetare au fost si raman o categorie importanta din oferta retailerului online american: in topul sectoarelor cu cea mai rapida dezvoltare din cadrul companiei, se plaseaza pe locul 2, dupa cumparaturile alimentare.
Dupa ce a cumparat Whole Foods (in 2017), Amazon a obtinut acces la mai multe branduri mass market, in 2018 a venit cu un program pe baza de invitatie (axat pe produse Beauty indie), in 2019 si-a lansat propriul brand de produse de infrumusetare (Belei), iar recent a lansat Beauty Haul (platforma pe care influencerii pot promova produse via live streaming, oferind cumparatorilor coduri de reduceri). In plus, mizeaza pe colaborari cu vedetele: Lady Gaga si-a lansat colectia Haus Laboratories exclusiv pe Amazon, iar Jennifer Lopez a lansat JLo Beauty la Amazon si Sephora.
Leave a reply