Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Amazon si Google sunt cele mai rezonante branduri, in randul consumatorilor (raport)

The Marketing Arm a realizat un prim raport anual pe tema scorului de rezonanta culturala a brandurilor din intreaga lume, care masoara pozitionarea unui brand in cultura contemporana si identifica actiunile care pot fi luate pentru a-i imbunatati rezonanta, citim pe prnewswire.com. Raportul a concluzionat ca cele mai rezonante 5 branduri, in randul populatiei generale (de peste 18 ani), sunt: Amazon, Google, Crayola, Apple si Target.

In randul Generatiei Z (tineri de pana la 24 de ani), primele 5 pozitii arata astfel: YouTube, Apple, Marvel, Target si Google. Agentia a aplicat acelasi scor si diferitelor categorii de produse. Concluzia? Ciocolata, jocurile video si jucariile sunt cele mai rezonante categorii, la nivel mondial, urmate indeaproape de retailerii e-commerce (ca Amazon si Target) si produsele pentru animale de companie. In plus, a descoperit ca brandurile cu cel mai mare scor au crescut cu 25% mai mult decat competitoarele lor, anul trecut, iar primele 3 au avut o rata de crestere de doua ori mai mare!

Raportul a fost realizat cu ajutorul BERA.ai (care colecteaza, analizeaza si masoara peste 130 de metrici, de la peste 4.000 de branduri, din peste 200 de sectoare, la nivel global. Studiu TMA va deveni unul anual. Rezonanta este calculata de TMA ca fiind media a 4 elemente: recunoastere (cat de clar e rolul unui brand in lumea consumatorului), aliniere (cat de mult se potriveste perspectiva asupra lumii pe care o are brandul cu cea a consumatorului), engagement (cat de dispus e consumatorul sa petreaca timp interactionand cu brandul) si promovare (participarea activa in comunitatea brandului, promovand mesajul acestuia in lume).

Rezonanta culturala e mai mult decat relevanta culturala si se amplifica, in timp. Relatia dintre client si brand nu e doar una tranzactionala, ci una in care ambele parti au aceeasi viziune asupra lumii si inteleg adevaratele valori oferite de brand. De exemplu, Amazon a dezvoltat Prime Day cu succes, transformand-o, dintr-o zi de reduceri, intr-o sarbatoare care defineste acum calendarul de cumparaturi online, in miezul verii.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply