Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Amazon si alti retaileri online vor sa renunte la livrarea gratuita?

„Livrarea gratuita” nu exista, scrie reuters.com: retalerii online care nu au un prag minim de comanda pentru care trimit gratuit produsul, prin curier, suporta integral costul livrarii sau maresc pretul produselor, pentru a o sustine. De aceea, costurile crescute din ultima vreme determina retailerii ca Amazon (si nu numai) sa isi regandeasca strategia de livrare gratuita.

Loializarea clientelara prin intermediul livrarilor gratuite este o tehnica eficienta, dar costisitoare, pentru retailerii digitali. Mai ales dupa ce, in timpul pandemiei COVID-19, numerosi pasionati de shopping vestimentar pe Internet s-au obisnuit sa comande mult, sa probeze acasa si sa returneze tot ce nu le vine sau nu le place, pentru ca nu plateau nimic. Asa s-a ajuns ca aproape 50% din imbracamintea cumparata online sa fie returnata!

Prin urmare, in contextul inflatiei si al profitului in scadere, magazinele e-commerce cresc pragul minim de achizitie sau adauga taxe pentru livrari mai rapide sau pentru returul online (cum au facut-o recent Grupul Inditex, Boohoo, Uniqlo si Next). „Zilele livrarii gratuite sunt numarate”, este de parere Ken Morris (Managing Partner, Cambridge Retail Advisors). Iar retailerii digitali incep sa semene cu anumite companii aeriene low-cost, care adauga costuri suplimentare pentru locuri mai bune, pentru mancare si bautura in timpul zborului, pentru bagaj de mana mai mare, adauga Morris.

Aproape trei sferturi dintre primii 1.000 de retaileri americani ofera livrare gratuita la cel putin unele dintre comenzi, iar 45% au un prag minim de achizitie, pentru asta – conform unui sondaj marca Digital Commerce 360, din august 2022. Dar pentru ca le e imposibil sa concureze cu Amazon, multi incep sa renunte la acest tip de gratuitate.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 3 )

  1. […] mizeaza gigatul e-commerce, care si-a obisnuit clientii cu livrari ultra-rapide si care acum cauta metode prin care sa renunte la livrarile gratuite (pentru a economosi bani si a fi mai sustenabil) – asa cum scriam […]

  2. […] livrare, despre care am scris recent. Si este o noua dovada ca in curand vor apune zilele in care livrarea si returul gratuite erau ceva la ordinea […]

  3. […] retururi rapide si gratuite, gigantul online a inceput sa stranga cureaua. Compania isi regandeste strategia de livrare gratuita si pe cea de retur gratuit (avertizand clientii apropo de produsele returnate frecvent). A marit […]

Leave a reply