Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Amazon, dat in judecata, in Marea Britanie, pentru ca isi favorizeaza produsele proprii

Amazon.com Inc. va fi dat in judecata in Marea Britanie, pana la final de octombrie, cerandu-i-se daune in valoare de pana la 900 de milioane £ (adica 1 miliard $), anunta reuters.com. Acuzatiile aduse celui mai important marketplace online american sunt legate de faptul ca si-ar folosi abuziv pozitia dominanta de pe piata, pentru a-si promova produsele marca proprie.

Avocata specializata in drepturile consumatorilor Julie Hunter este cea care a preluat cazul, in numele mai multor consumatori britanici, care au facut achizitii pe Amazon, din octombrie 2016 incoace. Hunter spune ca Amazon a incalcat legile competitiei, folosind „un algoritm secret, care avantajeaza propriile produse”, pentru a le promova in cadrul sectiunii „Buy Box” de pe platforma.

„Buy Box nu contine recomadari bazate pe pret sau calitate, ci favorizeaza produse vandute de Amazon sau de retaileri care platesc compania Amazon pentru a se ocupa de logistica lor. Oricat de bune ar fi ofertele altor vanzatori, acestia sunt – practic – eliminati din peisaj”, a transmis presei avocata mentionata.

Compania fondata de Jeff Bezos a transmis – printr-un purtator de cuvant – ca acuzatiile „nu au merit” (si ca acest lucru va deveni clar in urma procesului legal), dar nu este prima data cand gigantul cu sediul la Seattle se confrunta cu astfel de probleme: fix acum un an, scriam ca o investigatie marca themarkup.org a descoperit ca produsele marca proprie au un avantaj algoritmic, apropo de afisarea pe primele locuri, in rezultatele cautarilor de pe marketplace. In plus, in 2020, Comisia Europeana a acuzat Amazon de aceleasi practici anti-competitive, iar compania americana a evitat o amenda usturatoare, pe care ar fi incasat-o din 2023, cand UE va modifica legislatia: Amazon s-a angajat sa nu mai foloseasca datele sellerilor pentru propriile produse si ii va trata pe toti in mod egal, cand le va include produsele in sectiunea „Buy Box”.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply