Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Altfel de e-commerce: Casa de pe Deal – agricultura, gastronomie, turism si cultura

Desi in trei ani de la deschiderea magazinului online Casa de pe Deal a castigat mai mult imagine decat bani din acesta, il mentine, deoarece e-commerce-ul creste si este alternativa pentru cei care n-ajung la ei altfel. Intre 5 si 10 procente dintre veniturile Casei de pe Deal provin din magazinul online, dar n-au dorit sa precizeze valoarea afacerilor.

“Nu ne-am axat in special pe acest tip de comert (online), ci vine ca o alternativa pentru cei care o doresc, pentru ca suntem constienti de faptul ca in Romania comertul online este in continua dezvoltare si aceasta se vede si la magazinul nostru online, an de an, si ne dorim sa avem un lant alimentar cat mai scurt. Avantajele scurtarii lantului alimentar sunt legatura directa intre consumator si producator, care inseamna incredere, transparenta, mancare proaspata, cu gust, pentru ca se leaga de sezon, produse locale si preturi de producator, cu implicatii directe in economie si mediu social, si de afaceri. Nu am avut o campanie speciala de promovare a magazinului online…promovam Casa de pe Deal ca intreg – agricultura, gastronomie, turism si cultura“, spune Anca Dalmasso (fosta Calugar), unul dintre cei doi producatori de la Casa de pe Deal. Celalalt producator este sotul Ancai, Charlie, care este de origine franceza.

Anca Dalmasso este agent de turism, iar impreuna cu sotul ei are o ferma de semi-subzistenta de legume si fructe, care poate fi vizitata. Astfel, brandul Casa de pe Deal face gemuri si produse artizanale (dulceata, muraturi, zacusca si siropuri), precum si turism in zona satelor sasesti din sud-estul Transilvaniei, fiind localizat in Saschiz (judetul Mures). Afacerea a inceput ca una de familie.

Magazinul online al Casei de pe Deal a fost deschis acum trei ani, cand echipei i s-a alaturat un francez pasionat de IT, care s-a retras la inceputul acestui an din afacere. Cea mai mare investitie in magazinul online a fost de timp. Plata online se poate face prin card, virament bancar si ramburs, fiind preferata aceasta din urma. Site-ul l-au facut in 2008, cand au inceput afacerea. Anul trecut, au avut 11.000 de vizitatori unici, dar o mica parte devin cumparatori, fiind mai mult folosit pentru promovare.

Retetele sunt artizanale, unele fiind inventate de ei. Aproape toate retetele sunt facute cu fructe si legume de sezon, astfel ca difera de la o perioada la alta a anului. Fructele si legumele folosite sunt rabarbar, capsuni, coarne, macese, catina, coacaze, macese, paducel, pepene etc. Alte produse sunt dulceata de lapte, ceapa confiata cu vin rosu si merele cu scortisoara. Fiind produse in mod clasic, cantitatile sunt mici.
 
 
“Micii producatori mai au o caracteristica: flexibilitatea! In cazul in care o persoana are nevoi speciale, alergii sau preferinte, le poate comunica direct producatorului, iar noi incercam sa personalizam produsul. De exemplu, in luna august, vom face la cererea unui consumator gogosari cu miere, produs pe care nu il avem in oferta”, adauga Anca Dalmasso.

Preturile Casei de pe Deal online variaza intre 12 si 16 lei, in functie de produs, dar in alte magazine difera, in functie de retailer.

Pe langa propriul magazin online, Casa de pe Deal vinde la targurile de profil (Indagra, unele de la Muzeul Taranului Roman, cele de Slow Food), in mici magazine din tara si grupurilor de turisti care-i viziteaza. Acestia din urma reprezinta circa 40% din vanzari, iar in tara vand cel mai mult in Bucuresti, Cluj si Timisoara. De asemenea, ei isi comercializeaza produsele artizanale doar prin alte doua site-uri, unul din Timisoara si altul din Bucuresti, deoarece alte site-uri de e-commerce le-au cerut comisioane suplimentare, de exemplu, pentru promovare. Cea mai buna perioada de vanzari este toamna.

Despre Liviu TaloiMaster

Liviu is Co-Founder of the ECOMpedia.ro project and Community Manager for GPeC (Gala Premiilor e-Commerce - Romanian e-Commerce Award Gala). He has over 15 years of experience in online marketing and 10 years in e-commerce. He was, among other past jobs, PR Manager at eMAG. In 2005, he founded a web consulting company specialized in e-commerce and sites evaluation, Web Audit.He is also speaker at conferences and seminars, especially dedicated to electronic commerce, he write articles and market analysis. Skills: e-commerce, site audit, UX, CRO, Analytics, Online Marketing.Taloi has been selected by Cardinal Path to be a regional trainer of Google Partner Academy Programme in Google Analytics. Taloi has also GAIQ - Google Analytics Individual Qualification certification.Liviu TALOI has worked with online shops as eMAG, MarketOnline, SigmaNET, F64, FashionUP, TAMOS, Kurtmann, ZorileStore, Vexio.ro, MetaphoraBijoux, Gutuie.ro, eMenAtWork, e-commerce platforms & full digital agencies as Content Speed, Shopmania BIZ, Retargeting.biz, online tourism sites as EXIMTUR, Veltravel, he did usability & conversion rate optmization projects as for BCR - sIT Solutions AT Spardat Gmbh, Bitdefender (USA site), SKIN media, he delivered Google Analytics closed&open trainings as for BrainArt, Siniat, ING NN Asigurari de Viata, Google Partner Academy.In recent years, Liviu Taloi provided expert advice to more than 100 Romanian online stores in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing. Many of these online companies are now market leaders in their niche.

Urmareste-ma

Raspunde la aceasta intrebare