Alibaba extinde marketplace-ul Lazada in Europa
Gigantul e-commerce chinez Alibaba Group vrea sa extinda marketplace-ul Lazada (prezent in Asia de SE) in Europa, au povestit doua surse, pentru reuters.com. Vestea vine la scurt timp dupa ce compania logistica Cainiao (care apartine tot de Alibaba) a intrat pe piata belgiana,deschizand un hub la aeroportul din Liege. Lazada se va concentra pe comerciantii europeni locali, care vor putea cumpara produse vandute de comercianti terti, prin intermediul serviciilor de dropshipping.
Fondat in 2012, de incubatorul german Rocket Internet (care a creat si Zalando), Lazada a fost cumparat in 2016 de catre Alibaba Group, in schimbul sumei de 1 miliard €. Si acum este marketplace-ul nr. 1 din Asia de SE, cu peste 159 de milioane de clienti activi si un volum brut de marfa (GMV) de 21 de miliarde $, in 2021. Asa cum am scris la inceputul acestui an, Alibaba isi propune ca, pana in 2030, sa ajunga la un total de 300 de milioane de utilizatori Lazada si un GMV de 100 de miliarde $.
Compania Alibaba este prezenta deja in Europa prin intermediul platformei e-commerce AliExpress, care se adreseaza consumatorilor care vor sa cumpere produse direct din China. Extinderea e-commerce spre batranul continent este o miscare logica, in conditiile in careAlibaba are comptitori puternici in tara asiatica (Pinduoduo Inc. si Douyin – TikTok-ul chinezesc) si statul reglementeaza mai strict prezenta pe piata a gigantilor online.
Leave a reply