Agentia five elements digital: tendintele SEO care vor defini mediul online, in 2021
Agentia five elements digital a facut o analiza a industriei SEO din 2020 si anunta, intr-un comunicat de presa, care sunt previziunile pentru dezvoltare in 2021. Conform agentiei, accentul in acest an va fi mai mult ca niciodata pe calitatea continutului si va fi prioritizat domeniul web adaptat dispozitivelor mobile.
In 2020, comertul online a cunoscut cea mai mare crestere din ultimul deceniu, pe masura ce tot mai multi oameni au recurs la acest canal pentru cumparaturi de uz general sau orientate catre work from home. Pe fondul digitalizarii accelerate, unele companii au debutat in online, iar cele cu istoric si-au consolidat prezenta, au sesizat o crestere a concurentei si si-au orientat resursele catre protejarea/marirea cotei de piata. Totodata, consumatorii au inceput sa foloseasca mai mult si mai constient acest canal si segmente noi de utilizatori au devenit consumatori online activi.
Astfel, SEO a devenit un canal mai atractiv si profitabil. In acest context, five elements digital estimeaza o crestere cu pana la 50% pe zona SEO, in 2021. „Ne asteptam ca tendinta din 2020 sa continue, deoarece vedem foarte multa activitate in acest sens si cererea este mult mai mare decat anul trecut, chiar si inainte de pandemie. Si daca ne uitam doar la datele din ianuarie si februarie, bugetele sunt, de asemenea, in crestere, iar clientii sunt inclinati sa le mareasca”, explica Steffen Heringhaus (foto, Fondator five elements digital).
Schimbarile si tehnologiile importante in mediul online, in 2021:
- Din martie, Google implementeaza strategia „mobile first and content parity”, iar indexarea va fi realizata aproape exclusiv prin versiunea pentru mobil a domeniului. Astfel, continutul pentru dispozitive mobile trebuie sa fie la fel ca pe desktop. Reducerea acestuia intre versiunea traditionala si cea mobila este acum penalizata. Continutul neindexat prin versiunea mobila nu va fi evidentiat la viitoarele cautari ale utilizatorilor. Scaderea in lista de rezultate se traduce direct intr-o pierdere, pentru business.
- Din luna mai, noul framework Core Web Vitals pentru usability si incarcare rapida va inlocui vechiul concept „pagespeed”. Concret, aceasta abordare incearca sa raspunda la trei intrebari: „Cat de rapid se incarca pagina?”, „Cat de stabila este?” si „Cat de mult dureaza pana cand ea este interactiva?”. Astfel, standardele de usability vor fi mai ridicate, pentru ca experienta de utilizare sa fie mai buna.
- In 2021, vorbim de date structurate. Pe scurt, in pagina de rezultate vor fi afisate reducerile fata de pretul mediu, masurat de-a lungul timpului. In general, datele structurate (informatii extra, previzualizate in pagina de rezultate, precum „data”, „pret”, „in stoc”) sunt in plina dezvoltare. Pe masura ce va fi implementat, sistemul va transforma pagina cu rezultate din Google si intr-o unealta de price research si va limita impactul reclamelor cu reduceri false (de exemplu: 30% discount, desi, in realitate, pretul a fost la nivelul respectiv majoritatea timpului).
Leave a reply