Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Agentia five elements digital: strategii si bune practici pentru cresterea afacerii online

In pregatirea sezonului de shopping toamna-iarna, agentia five elements digital prezinta (intr-un comunicat de presa) o suita de bune practici si strategii, pe care antreprenorii e-commerce le pot folosi pentru a-si optimiza platformele online. Pe fondul migratiei accelerate catre comertul online din partea consumatorilor, aceasta este o perioada excelenta pentru a consolida prezenta online a oricarui business la inceput de drum sau cu o prezenta deja consolidata in piata.

Five elements digital noteaza ca, in Romania (ca in numeroase alte tari), bugetele alocate pentru marketing sunt dependente de nisa si competitie. Totusi, pe baza experientei agentiei, in e-commerce este vorba, in general, de 5.000-7.500 €/luna, impartiti (in functie de obiective) intre campanii PPC directe si anunturi pe motoare de cautare/social media (preponderent Facebook). Nu este exclus ca, pentru un jucator mare si bine stabilit pe piata, bugetul sa ajunga chiar la 100.000 € intr-o singura luna, cu un buget separat pentru brand marketing clasic.

„Romania a avut o crestere exceptionala in acest sector de promovare in ultimii sapte ani, din ce am sesizat din interactiunea cu clientii, dar si din cum se misca piata. In cazul bugetului, e important de retinut ca pot fi atinse obiective si cu sume mai mici, dar acelea sunt, de regula, exceptiile. Am intalnit cazuri de business-uri B2B care si-au crescut veniturile lunare pana la sume de cinci cifre cu doar 700 de euro pe luna, in care era inclus si un fee pentru agentie. Totodata, pot fi derulate campanii SEO cu bugete de aproximativ 1.000 de euro. Subliniez insa ca acestea sunt exceptii, de aceea noi la five elements digital incepem mereu cu un audit”, a declarat Steffen Heringhaus (foto, Fondator five elements digital).

Succesul unei platforme online in 2021-2022 poate fi determinat de 3 aspecte mari:

  • accesibilitatea si capacitatea motoarelor de cautare de a-l indexa – in acest caz, administratorul platformei trebuie sa se asigure ca tot continutul e furnizat intr-o maniera usor de parcurs
  • continut, care nu se opreste doar la text – in e-commerce este relevanta si oferta de produse, si cum sunt descrise acestea, pentru a fi usor de gasit de catre potentialii clienti
  • autoritatea in motoarele de cautare – in acest caz, ce apare intre primele rezultate sunt site-uri care furnizeaza rezultate pe care oamenii le cauta; in cazul in care abordeaza practici inselatoare, vor fi depunctate; autoritatea se poate pierde si in cazul migrarii unui site, tocmai de aceea este important ca acest pas sa fie facut cu o abordare SEO consolidata

Cei mai importanti factori SEO pentru platformele online sunt: o adresa SEO friendly (usor de inteles si scris), sitemaps in format xml, organizarea meta etichetelor pe fiecare pagina, daca e nevoie (titlu, descriere, robots, canonical), HTML5 si folosirea corecta a heading-urilor (titluri si subtitluri), controlarea etichetelor din imagini,  date structurate, optimizarea pentru dispozitive mobile si, nu in ultimul rand, PageSpeed.

Odata ce toate aceste elemente sunt asigurate, five elements digital subliniaza ca optimizarea SEO este un efort continuu si de lunga durata. Tocmai de aceea, odata cu lansarea unei platforme noi, recomanda investirea unui buget initial (1.000 €, de exemplu) in campanii pe social media sau cuvinte cheie (in functie de business), pentru a valida ca publicul este cel vizat de business si a vedea cum interactioneaza acesta cu platforma.

Comentariu ( 1 )

  1. […] Agentia five elements digital: strategii si bune practici pentru cresterea afacerii online – E… […]

Leave a reply