Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Agentia five elements digital: ghid SEO pentru migrarea unui site, cu impact minim asupra performantei

Agentia de SEO si performance marketing five elements digital transmite, intr-un comunicat de presa, cele mai bune practici pentru migrarea unui site, astfel incat impactul sa fie minim asupra performantei in motoarele de cautare. Agentia a trecut cel mai des prin acest proces pentru clientii care aveau nevoie sa modifice designul si interfata de utilizare, sa adauge optiuni noi de UX pentru utilizatori, sa schimbe platforma utilizata (cu una care putea furniza functionalitati mai performante si necesare), sa modifice procesul de hosting sau sa foloseasca un domeniu nou.

Cand vine vorba despre scaderea traficului organic din motoare de cautare ca Google, operatiunea de schimbare a platformei este cea care ar putea avea cel mai mare impact. Pe locul doi este modificarea designului. Desi e o operatiune care nu ar trebui sa puna probleme, daca aceasta nu este executata corect, poate afecta aspecte cheie ce tin de SEO. In acest caz, five elements digital atrage atentia ca e important ca administratorii site-urilor sa se informeze temeinic inainte sa faca schimbarea si sa inteleaga ce anume dauneaza si ce nu.

Cele mai importante detalii in migrarea sau relansarea unui site

Procesul de a migra/relansa un site nu e acelasi pentru toti. Tocmai de aceea, elementele care trebuie luate in calcul pentru functionarea optima si dupa finalizarea acestui proces sunt:

  • identificarea celor mai accesate pagini prin trafic organic – e important de observat de ce atrag cel mai mare volum de trafic; pot fi cuvintele cheie, continutul si chiar structura de link-uri
  • toate paginile populare din versiunea precedenta trebuie sa aiba corespondent in noua versiune (iar continutul sa fie acelasi/imbunatatit) – meta etichetele trebuie sa fie acelasi ca inainte, la fel si etichetele alternative pentru imagini; e important de stiut cuvintele cheie importante si paginile catre care trimit trafic; in procesul de dezvoltare a noii versiuni, e important ca aceasta sa fie exclusa din motoarele de cautare printr-un fisier txt meta etichete robots
  • subtitlurile trebuie utilizate corect si orice link si continut trebuie sa poata fi vizualizate in HTML, fara standardele CSS si JavaScript activate – fiecare redirectionare trebuie sa functioneze corect; in ceea ce priveste imaginile, e bine ca acestea sa nu aiba continut ascuns si ca textul alternativ sa existe si sa fie, de preferat, caption
  • paginarea trebuie sa fie SEO-friendly, iar viteza de incarcare a unei pagini sa fie optimizata – toate elementele din structura paginii trebuie sa fie disponibile pe aceasta; e important si sa se verifice (din Google Search Console) daca fisierele care pot fi descarcate sunt migrate catre noua versiune si daca atrag trafic
  • trebuie verificat daca toate codurile raportate de server sunt cele corecte – 200 pentru paginile care functioneaza corect, 301 pentru redirectionari, 404/410 pentru pagini sterse, 503 pentru erorile de server; trebuie evitata si redirectionarea tuturor paginilor 404; numarul redirectionarilor trebuie tinut sub control (cu cat sunt mai putine, cu atat e mai bine)
  • e important sa se tina cont de canonical tag (care indica motoarelor de cautare pagina corecta pe un site cu multe produse si continut similare) – in plus, codurile de Google Analytics si administrare a etichetelor trebuie sa fie disponibile pe toate paginile; inainte de lansarea noii versiuni, trebuie avute in vedere si txt si meta etichetele robots; trebuie verificate indexarea si ranking-ul

In cazul schimbarii hosting-ului sau redesign-ului, fara a fi schimbate link-urile, impactul nu ar trebui sa fie negativ. Daca se intampla asta, inseamna ca ceva a fost modificat, iar continutul e schimbat, omis sau nu e accesibil indexarii. In medie, reanalizarea de catre Google a unui site asupra caruia au fost facute modificarile mentionate inainte este gata in 3-5 saptamani.

In cazul migrarii sau schimbarii de domeniu, repercusiunile sunt mai mari. Si in cazul in care totul a fost executat corect, e posibil sa existe o scadere cu pana la 30% a traficului in primele 3 luni. Pentru site-urile mari, e posibil ca perioada sa fie mai lunga. Daca inainte de schimbare performanta SEO nu era foarte ridicata, cand intregul proces e finalizat pot fi inregistrate rezultate foarte bune, inca de la inceput. Situatia e mai delicata in cazul site-urilor care au succes: acolo trebuie ca procesul acesta de migrare si schimbare sa fie realizat tinand cont de toate elementele SEO, pentru a reduce impactul.

Leave a reply