Portugalia: 3 din 4 consumatori fac cumparaturi online (raport)

E-commerce-ul continua sa extinda rapid in randul consumatorilor din Portugalia, anunta ecommercenews.eu. Conform raportului „2025 E‑Shopper Barometer” (realizat de Geopost), 75% dintre consumatorii din tara vest-europena fac cumparaturi digitale si aproape jumatate cumpara cu regularitate din magazinele online.
Ce a mai descoperit raportul amintit:
- fiecare portughez face in jur de 39 de achizitii anuale pe Internet, un pic mai mult ca in 2023, dar sub media europeana de 49
- re-commerce-ul devine din ce in ce mai popular – in jur de 67% dintre toti amatorii de achizitii online cumapra produse la mana a doua (+7% YoY), motivati de preturile mai mici, sustenabilitate si reducerea deseurilor
- pretul este cel mai important factor pentru 78% dintre portughezii care fac cumparaturi e-commerce (media europeana e de 68%), drept dovada 43% dintre ei aleg sa cumpere din alte tari, de pe platforme din Spania, China sau Marea Britanie
- pachetomatele de livrare sunt folosite de 14% dintre shopperii locali, mai mult ca anul trecut, dar mai putin ca media europeana de 27%
- doar 39% dintre membrii Generatiei Z au cumparat ceva direct din social media
Americo Mendes (Managing Director of Business, DPD Portugal) transmite ca „rezultatele (…) sunt un semn clar al directiei comertului electronic, in Portugalia: este ghidat din ce in ce mai mult de confort, incredere si inovatie. Cresterea solutiilor out-of-home, in special a lockerelor, si ponderea tot mai mare a Generatiei Z in randul consumatorilor modeleaza reguli noi si solicita solutii mai flexibile si sustenabile, in conformitate cu asteptarile lor”.
Leave a reply