Vanzarile transfrontaliere de moda britanica s-au prabusit, post-Brexit (studiu)
Retailerii si brandurile britanice de moda nu au beneficiat deloc de pe urma iesirii tarii lor din Uniunea Europeana, pe 31 ianuarie 2020, anunta theguardian.com, citand un studiu marca Retail Economics si Tradebyte. Numarul de cumparaturi digitale transfrontaliere din nisa Fashion a scazut drastic, post-Brexit. Singurele sectoare de produse care au inregistrat o crestere, in perioada 2019-2023 au fost Sanatate si frumusete, DIY si gradinarit.
Volumul comenzilor online de imbracaminte si incaltaminte venite din Europa continentala au fost de 2,7 miliarde £ in 2023, fata de 7,4 miliarde £ in 2019, a calculat sursa amintita. Scaderea este una semnificativa (de 64%) si a afectat in special IMM-urile britanice din nisa Fashion. Studiul arata faptul ca reglementarile complexe si birocratia de la granita au descurajat companiile sa trimita marfuri peste Canalul Manecii.
Consecinta? Aceasta reducere e-commerce drastica a contribuit la scaderea cu 18% a exporturilor de produse non-alimentare in tarile UE, intr-o perioada in care comertul digital este in plina crestere, in Europa. „Se estimeaza ca vanzarile cu amanuntul online adauga anual 323 de miliarde £ in economiile UE, dar frictiunile comerciale suplimentare cauzate de complexitatile legate de Brexit reduc aceasta oportunitate de vanzari internationale pentru marcile si comerciantii cu amanuntul din Marea Britanie”, noteaza raportul.
Pe de alta parte, un raport separat (realizat de UK in a Changing Europe) a descoperit ca numarul serviciilor online exportate cross-border a crescut cu aproape 29% in Q3 2023, fata de februarie 2020.
Leave a reply