Vanzarile e-commerce globale pe mobil au crescut cu 9,9% YoY, in 2022 (raport)
Fata de 2021, anul trecut, vanzarile online pe mobil au fost de 415,9 miliarde $ (adica mai mari cu 9,9% YoY), anunta mediapost.com, citand un raport marca Adjust (intitulat „Mobile app trends: A global benchmark of app performance”). Cu alte cuvinte, fata de dezvoltarea pandemica uriasa din perioada 2020-2021, cresterea m-commerce-ului a incetinit si a fost prima data cand cresterea estimata a scazut sub 10%.
Ce mai noteaza raportul amintit:
- in total, vanzarile online a nivel mondial au depasit suma de 1 trilion $
- veniturile m-commerce sunt in crestere constanta, din ianuarie 2021 incoace
- analizand mai atent tendintele-cheie din domeniul aplicatiilor e-commerce, se observa ca numarul global de app-uri instalate in 2022 a scazut usor fata de 2021 (cu 0,6%); la nivel continental, numarul de instalari a crescut cu 6% in America Latina, cu 3% in Europa, Orientul Mijlociu si Africa si cu 1% in America de Nord
- aceasta crestere pare ca va continua, in 2023 – in ianuarie, media aplicatiilor de comert mobil instalate a fost cu 4% mai mare decat media din 2022
- in ceea ce priveste engagement-ul, sesiunile de e-commerce din app-uri si lungimea acestora au continuat sa creasca, anul trecut, cu 12% YoY, la nivel global; in noiembrie (cea mai activa luna din an, cand vine vorba despre comert digital, datorita reducerilor de Black Friday), cresterea lungimii sesiunilor a fost de 25%; numarul de sesiuni petrecute in aplicatiile marketplace-urilor a fost mai mare cu 13% YoY, iar cel al sesiunilor de shopping din app a fost de +11% YoY
- 62% dintre sesiunile e-commerce mobile au avut loc in aplicatiile unor marketplace-uri
- veniturile e-commerce in-app au crescut cu 4% YoY in 2022, iar in noiembrie și decembrie 2022 au fost mai mari cu 32%, respectiv 28%
- top 10 aplicatii de shopping (dupa numarul global de descarcari, in 2022) – Shein (229 de milioane), Meesho (210 milioane), Shopee (203 milioane), Amazon (195 milioane), Shopsy (142 milioane), Flipkart (115 milioane), Pinduoduo (79 de milioane), Alibaba.com (66 de milioane), Lazada (64 de milioane) si Mercado Libre (58 de milioane)
Leave a reply