In 2020, comertul online european a valorat 757 miliarde € (+10% YoY) (raport)
In 2019, comertul online atingea suma de 690 miliarde €. 2020 a fost un an exceptional, marcat de pandemia COVID-19 si de dezvoltarea accelerata si masiva a e-commerce-ului, care a capatat un rol important in societare si economie, noteaza „2021 European E-commerce Report”, publicat recent de ecommerce-europe.eu. Ca urmare, comertul online european a crescut cu 10% YoY, pana la 757 miliarde €.
Alte cifre interesante (la nivel european si referitoare la tara noastra) din raportul care a analizat 37 de tari de pe batranul continent:
- Europa de Vest este cea mai puternica regiune, la capitolul cifra de afaceri e-commerce B2C, cu 64% din total, in 2020; topul este completat de sudul Europei (cu 16%), EuropaCentrala (8%) si zonele de nors si de est (6%)
- liderii comertului online european sunt Marea Britanie (236 miliarde €), Franta (112 miliarde €), Germania (93,6 miliarde €) si Spania (68,4 miliarde €)
- cele mai mari rate de dezvoltare a cifrei de afaceri e-commerce s-au inregistrat in Grecia (77%), Moldova (49%), Rusia (41%), Elvetia, Macedonia de Nord (37%) si Suedia (36%)
- 89% dintre europeni folosesc Internetul, iar numarul de amatori de shopping online a crescut mai repede in 2020 decat in ultimii 4 ani – 71% din populatia Europei a achizitionat ceva online anul trecut (fata de 66% in 2019 si 64% in 2018); cei mai multi cumparatori online se gasesc in Marea Britanie (92%), Tarile de Jos (91%), Denemarca si Elvetia (90%), Germania si Norvegia (87%) si Suedia (86%); cei mai putini se afla in Moldova (34%), Albania (37%), Ucraina si Macedonia de Nord (40%), Bulgaria (42%) si Rusia (43%)
- in Romania, 85% din populatie are acces la Internet (cu 5,55% mai mult YoY)
- 43% dintre romani (si 45% dintre internauti) fac cumparaturi online, rata de dezvoltare a cifrei de afaceri e-commerce fiind de 30% si e-GDP-ul fiind de 3,51% (ceea ce ne plaseaza in prima jumatate a clasamentului european)
- in tara noara, cele mai populare canale social media sunt Facebook (95%), Pinterest (2%), Instagram, witter si YouTube (1%)
- principalele schimbari care au avut loc in lockdown, in tara noastra, au fost dezvoltarea masiva a platii cu cardul (incurajata de autoritati si media) si dezvoltarea sistemului click-and-collect (care era aproape nonexistent in Romania, inaintea pandemiei)
Leave a reply