Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Starea e-commerce-ului in Japonia, in 2015 (raport)

japonia ecomm

Ecommerce Foundation a facut publice cifrele privind starea comertului online in Japonia (in raportul „Japan B2C E-commerce Report 2016”, disponibil via ecommercewiki.org). Din document reiese ca penetrarea Internetului depaseste 90% in tara asiatica, ca e-commerce-ul reprezinta 2,8% in PIB-ul tarii si ca, dintre toate grupele de varsta, cel mai mult stau pe Internet oamenii de peste 55 de ani. Alte cifre relevante pentru tara amintita, extrase din raportul amintit anterior, gasiti in cele ce urmeaza:

  • 91% din populatia de peste 15 ani foloseste Internetul (adica 100,3 milioane de persoane) si 70% dintre acestia cumpara ceva online (adica 76,9 milioane de persoane) – numarul amatorilor de shopping online creste incet, dar sigur
  • suma medie cheltuita online de japonezi in anul 2015 a fost de 1.488 $ (mai mult decat anul trecut, cand atingea 1.417 $), totalul anual fiind de 114, 4 miliarde $
  • PIB-ul japonez a fost de peste 4,1 miliarde $ in 2015 (mai mare cu  doar 0,5% fata de 2014, luand in calcul si rata inflatiei, de 2%), iar „felia” reprezentata de e-commerce a fost de 2,8%
  • 54% din populatie utilizeaza un smartphone, iar 14% din vanzarile online au fost realizate pe dispozitive mobile
  • anul trecut, s-au cumparat pe dispozitive mobile produse/serivcii in valoare de 16,1 milioane $
  • cel mai mult, japonezii cumpara online imbracaminte (la categoria produse) si bilete de avion/hotel (la categoria servicii)
  • cea mai importanta bariera in calea comertului transfrontalier o constituie, in tara amintita, faptul ca japonezul gaseste produsele dorite pe site-urile autohtone, deci nu mai cauta in afara tarii (50%), iar cel mai important motiv pentru a cumpara online din strainatate este disponibilitatea unui anume produs (45%)
  • japonezii prefera sa plateasca online prin carduri de debit si de credit (61% dintre cumparatori le prefera, pe locul doi – cu 19% – plasandu-se transferul bancar)
  • cel mai vizitat retailer online este Amazon (31,95%), urmat de Rakuten (28,81%)
  • in jur de 54,5 milioane de japonezi folosesc social media si cea mai populara retea sociala este Facebook (17% din populatie o foloseste), urmata de Twitter (15%) si Mixi (5%)

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply