MerchantPRO: crestere de 83% YoY a numarului de comenzi online, in decembrie 2020 (infografic)
Platforma e-commerce MerchantPro anunta, intr-un comunicat de presa, ca ultimul trimestru al anului 2020 a inregistrat noi cresteri in volumul si valoarea vanzarilor online. Pentru cele peste 1.500 magazine active care folosesc solutia e-commerce MerchantPro, motoarele de crestere au fost Black Friday (cu o crestere medie de 43% YoY) si Sarbatorile de iarna (cu o crestere de 83% in numarul tranzactiilor cu una de 99% in valoarea comenzilor plasate). Dupa 9 luni de pandemie, cifrele arata ca romanii cumpara tot mai mult si mai constant de pe Internet, fie ca vorbim de produse de necesitate (alimente, produse de ingrijire personala sau curatenie), de obiecte pentru casa, de cadouri sau chiar de investitii, cum este cazul in luna decembrie.
„Romanii au continuat sa manifeste precautie in ceea ce priveste cumparaturile in offline, in special in perioada Sarbatorilor, cand si-au dorit sa petreaca timp cu familia, deci au decis sa reduca expunerea si sa evite aglomeratia. Evident, contextul economic a generat si perioade de promotii si reduceri mai lungi, online-ul devenind tot mai atractiv, mai ales pe fondul atentiei sporite fata de cheltuieli”, transmite Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).
Valoarea medie a comenzii s-a mentinut constanta la nivelul anului 2020, fiind de 225 lei. Cea mai mare comanda inregistrata in decembrie a fost de peste 40.000 (echipamente specializate). Din perspectiva numarului de produse, comanda cea mai diversificata a avut 301 produse alimentare. Ziua cu cele mai multe comenzi din decembrie a fost luni, 14 decembrie 2020, cand s-au plasat 13.082 comenzi, fata de 2019 cand aceasta a fost 9 decembrie, cu 7186 comenzi, tot o zi de luni. Cele mai active orase din punct de vedere al dinamicii online-ului, in afara de Bucuresti, sunt Constanta, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara.
„Zilele de luni sunt cele mai aglomerate. Peste weekend clientii au timp sa gandeasca achizitiile, sa compare preturi si sa se informeze despre produse, iar luni plaseaza comanda. A fost interesant de remarcat ca romanii au plasat comenzile de Craciun mai tarziu in 2020 fata de 2019, probabil fiind mai atenti la campaniile de reduceri si la promotii, dar si datorita cresterii flexibilitatii in livrare, petrecand mai mult timp acasa”, adauga Arthur Radulescu.
Pentru 2021, Merchant Pro estimeaza ca ritmul cresterilor din online va fi in continuare ascendent, insa mai temperat. Adoptia online-ului va continua mai ales in randul retailerilor locali, care vor integra masiv Internetul in strategia de vanzari. „Cu siguranta comportamentul clientilor s-a schimbat, iar trendul ascendent se va mentine, insa cresterile de la nivelul acestui an nu vor fi la fel de spectaculoase. Vom vedea in continuare evolutii pozitive semnificative in randul afacerilor care vor trece in online, precum si optimizarea celor care deja activeaza pe acest segment. Pentru retail, 2021 va fi un an al consolidarii prezentei in online”, a incheiat Arthur Radulescu.
Leave a reply