Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

98% dintre website-uri nu sunt accesibile persoanelor cu dizabilitati

65% dintre consumatorii care au o dizabilitate si-au abandonat cosul virtual de cumparaturi din cauza problemelor legate de accesibilitatea unui magazin online. Iar 98% dintre website-uri nu sunt accesibile persoanelor cu dizabilitati, a descoperit o cercetare marca WebAim, realizata pe un esantion de peste 1 milion de website-uri si citata de thedrum.com. Din acest total, media gasita a fost de 50,8 erori/pagina; in cele peste 37.000 de magazine e-commerce analizate numarul era de 72,9 erori/pagina, aceasta categorie fiind una dintre cel mai putin accesibile.

Expertii in accesibilitate din industria de marketing spun ca e-commerce-ul inseamna indepartarea barierelor, pentru a oferi oricui o experienta de shopping. Dar, din pacate, brandurile se concentreaza pe crearea de magazine online frumoase din perspectiva lor, nu si din cea a unei persoane care foloseste un software de accesibilitate – care citeste textul de pe ecran sau il mareste, de exemplu. Faptul ca asteptarile potentialilor clienti nu se potrivesc cu ce le ofera brandurile – desi acestea se lauda ca inclusivitatea este una dintre valorile pe are le promoveaza – rezulta in dezamagire, pierderea acelor consumatori si venituri mai mici.

In afara serviciilor publice si guvernamentale, care au site-uri online accesibile, afacerile e-commerce nu se axeaza deloc pe o interfata clientelara prietenoasa cu persoanele nevazatoare, cu probeme legate de auz sau cu alte tipuri de handicap. Acestea au dificultati multiple: a gasi ce cauta pe un site online, a-si imagina ce contin imaginile de pe un site (in lipsa unui caption explicativ), a pune intrebari legate de un produs, a face un retur asa cum cere politica respectivului magazin digital, a interactiona cu brandul respectiv.

Conform unui studiu marca rod-group.com, 1,85 de miliarde de oameni au o dizabilitate (adica mai mult decat populatia Chinei), dar 75-80% dintre experientele clientelare sunt ratate, din punctul de vedere al acestor persoane. Alaturi de rudele si apropiatii lor (alte 3,3 miliarde de persoane), asta inseamna un total de 73% dintre consumatori si venituri de 13 miliarde $!

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply