98% dintre website-uri nu sunt accesibile persoanelor cu dizabilitati
65% dintre consumatorii care au o dizabilitate si-au abandonat cosul virtual de cumparaturi din cauza problemelor legate de accesibilitatea unui magazin online. Iar 98% dintre website-uri nu sunt accesibile persoanelor cu dizabilitati, a descoperit o cercetare marca WebAim, realizata pe un esantion de peste 1 milion de website-uri si citata de thedrum.com. Din acest total, media gasita a fost de 50,8 erori/pagina; in cele peste 37.000 de magazine e-commerce analizate numarul era de 72,9 erori/pagina, aceasta categorie fiind una dintre cel mai putin accesibile.
Expertii in accesibilitate din industria de marketing spun ca e-commerce-ul inseamna indepartarea barierelor, pentru a oferi oricui o experienta de shopping. Dar, din pacate, brandurile se concentreaza pe crearea de magazine online frumoase din perspectiva lor, nu si din cea a unei persoane care foloseste un software de accesibilitate – care citeste textul de pe ecran sau il mareste, de exemplu. Faptul ca asteptarile potentialilor clienti nu se potrivesc cu ce le ofera brandurile – desi acestea se lauda ca inclusivitatea este una dintre valorile pe are le promoveaza – rezulta in dezamagire, pierderea acelor consumatori si venituri mai mici.
In afara serviciilor publice si guvernamentale, care au site-uri online accesibile, afacerile e-commerce nu se axeaza deloc pe o interfata clientelara prietenoasa cu persoanele nevazatoare, cu probeme legate de auz sau cu alte tipuri de handicap. Acestea au dificultati multiple: a gasi ce cauta pe un site online, a-si imagina ce contin imaginile de pe un site (in lipsa unui caption explicativ), a pune intrebari legate de un produs, a face un retur asa cum cere politica respectivului magazin digital, a interactiona cu brandul respectiv.
Conform unui studiu marca rod-group.com, 1,85 de miliarde de oameni au o dizabilitate (adica mai mult decat populatia Chinei), dar 75-80% dintre experientele clientelare sunt ratate, din punctul de vedere al acestor persoane. Alaturi de rudele si apropiatii lor (alte 3,3 miliarde de persoane), asta inseamna un total de 73% dintre consumatori si venituri de 13 miliarde $!
Leave a reply