Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

9 idei de magneti de lead-uri, pentru a castiga mai multi clienti pentru site-ul tau e-commerce

In calitate de marketer profesionist, am fost intotdeauna foarte interesat de marketingul e-commerce. Daca ai un magazin de comert electronic, atunci esti in locul potrivit. In acest articol, vei descoperi 9 idei de magneti de lead-uri e-commerce. Pentru orice magazin online, generarea de lead-uri este de maxima importanta. Dar stiai ca generarea de lead-uri online este diferita? Tot ceea ce stii despre generarea de lead-uri este posibil sa nu functioneze pentru magazinul tau virtual. Daca vrei sa afli mai multe despre generarea de lead-uri in afara familiei comertului electronic, atunci poti parcurge postarile de blog ale lui Neil Patel.

Daca esti proprietar de afacere e-commerce, trebuie sa te gandesti unde gresesti. De asta suntem aici, pentru a discuta unele dintre cele mai bune moduri de a-ti stimula generarea de lead-uri e-commerce. Primul lucru pe care trebuie sa-l intelegi? Clientii online se comporta intr-un mod diferit de clientii altor afaceri. Acesta este principalul motiv pentru care alte tehnici de generare de lead-uri nu se vor aplica pe Internet. Daca vrei sa aduci mai multi clienti pe site-ul tau, atunci trebuie sa iti adaptezi tehnicile de generare de lead-uri special pentru un public e-commerce. Nu-ti fa griji, te vom ajuta sa intelegi clar totul in cele ce urmeaza!

Ce este un magnet de lead-uri?

Inainte de da mai multe detalii, trebuie sa stii semnificatia magnetului de lead-uri. Pentru a elimina orice confuzie, am explicat termenul de mai jos. In cuvinte simple, un magnet de lead-uri este un tip de stimulent care este oferit de catre marketeri potentialilor cumparatori, in schimbul informatiilor de contact sau adresei lor de e-mail. Magnetii de lead-uri ofera, de obicei, un continut descarcabil. Acesta poate include o lista de verificare PDF gratuita, un e-book, un clip video, un raport, un studiu, etc. Folosind un magnet de lead-uri, poti face multe pentru propria rata de conversie. Nu trebuie decat sa urmezi acesti 3 pasi simpli:

  1. Promoveaza magnetul de lead-uri, pentru a aduce mai mult trafic catre lista ta de e-mail-uri.
  2. Dupa ce obtii acesti abonati noi, poti sa le vinzi propriile produse.
  3. Obtine un profit de pe urma noilor tai abonati.

Acum intrebarea este „De ce ai nevoie de un magnet de lead-uri?” sau „De ce este un magnet de lead-uri atat de important pentru afacerea ta online?”. Hai sa descoperim!

De ce sunt importanti magnetii de lead-uri?

Cand vine vorba despre marketing, avem obiective diferite (cum ar fi brand engagement-ul, brand awareness-ul, construirea increderii, cresterea credibilitatii, etc.). In plus, avem si obiective mai tangibile (cum ar fi cresterea traficului, obtinerea de mai multe vanzari si construirea unei liste de e-mail-uri). Toate aceste obiective sunt atinse cu ajutorul magnetilor de lead-uri. Acest lucru face totul mai usor de masurat, deoarece poti urmari numarul de descarcari sau orice alte actiuni efectuate de clienti.

Magnetii de lead-uri sunt importanti din diverse motive. Ei ofera expunere si conectabilitate la magazinul tau online. Si te ajuta sa creezi awareness si sa castigi increderea clientilor tai. Poti spune ca ofera clientilor un motiv pentru a gandi si a decide daca vor mai mult de la magazinul tau, inainte de a te astepta sa cumpere ceva. Un lucru important de luat in considerare este ca, cu cat pretul este mai mare, cu atat trebuie sa faci mai multi pasi.

Tips-uri si strategii de urmat pentru a creste generarea de lead-uri

Acum ca stii despre importanta magnetilor de lead-uri, este timpul pentru cateva sfaturi utile care te pot ajuta sa cresti generarea de lead-uri pentru propriul site. Cum am spus deja, generarea de lead-uri pentru site-urile online este putin diferita. Tinand cont de asta, iata cele mai eficiente lucruri pe care le poti face:

1. Foloseste cupoane de reducere.
Folosirea cupoanelor de reducere este considerata una dintre cele mai bune metode de a creste generarea de lead-uri. Asta deoarece clientii tai pot atribui un numar specific valorii acestora. De exemplu, sa spunem ca oferi o reducere de 10% la o pereche de boxeri de 50$. Clientii tai vor face rapid calculul si vor descoperi ca valoarea cuponului este de 10$. In momentul in care isi dau seama ca primesc 10$ pentru e-mail-ul lor, se vor inscrie rapid pe lista. Vor cumpara boxerii si vor aplica cuponul de reducere. De exemplu, in cazul meu, iata un e-mail pe care l-am primit de la LinkedIn:

Dupa cum poti vedea, este vorba despre un cupon activ de pe platforma de publicitate a LinkedIn. Acest lucru nu numai ca iti creste rata de conversie, dar te ajuta si sa obtii un client nou, care iti considera magazinul online drept cel mai bun.

2. Ofera livrare gratuita.
O alta idee grozava de magnet de lead-uri ar putea fi transportul gratuit. Aceasta idee este similara cu oferirea de cupoane de reducere pentru produsele tale. Toti suntem de acord cu faptul ca niciunui client nu ii place sa plateasca taxe de transport. Pentru ei, este o taxa suplimentara inutila pe care trebuie sa o plateasca. Le vad drept o bani pierduti. Acesta este unul dintre dezavantajele cumparaturilor online, cu care trebuie sa se confrunte fiecare client. De exemplu, Blissoma, un magazin digital care vinde produse de skincare, foloseste dorinta clientilor de a avea transport gratuit pentru a primi noi adrese de e-mail din partea acestora.

Retine ca magazinul lor necesita ca valoarea comenzii sa fie mai mare de 65$ sau mai mult de 125 dolari canadieni, astfel incat sa poti folosi optiunea de transport gratuit. Asta este o modalitate buna de a evita abuzul magnetilor de lead-uri.

3. Ofera gratuitati pe social media.
Cadourile sunt intotdeauna o modalitate excelenta de a bucura clientii. Doar tuturor ne place sa obtinem lucruri gratuite. Vor participa la giveaway, chiar daca s-au inscris mai mult de 1.000 de alte persoane – asta este puterea gratuitatilor. Folosind aceasta tehnica, ai mai multe beneficii. Sa explicam ce si cum:

  • Oamenii vor share-ui cadoul cu prietenii din lista lor.
  • Castigatorii vor deveni clienti fideli ai marcii tale.
  • Mai multe persoane vor afla mai multe despre brand-ul tau.
  • Clientii care nu au castigat vor cumpara produsul oricum.

Iti poti ajuta atat de mult brand-ul cu un singur giveaway pe social media. Tot ce trebuie sa faci este sa gazduiesti un giveaway de cadouri pentru unul dintre produsele tale si sa platesti tu taxele de expediere. Daca vrei sa beneficiezi la maxim de acest giveaway, atunci ti-as sugera sa organizezi un concurs. Poti ruga vizitatorii sa incerce la comentarii continut generat de ei (cum ar fi fotografii proprii cu unul dintre produsele tale). In acest caz, alegi un castigator la intamplare pentru cadoul promis. Ca exemplu, am ales concursul giveaway de 100$ al celor de la SEMrush. Acestia le-au cerut fanilor sa creeze continut despre SEMrush.

4. Optimizeaza procesul de checkout.
Simplificand procesul de efectuare a platii online poti stimula generarea de lead-uri si poti converti mai multi utilizatori. Te intrebi cum? Chiar si atunci cand un client isi abandoneaza cosul de cumparaturi, poti obtine cel putin e-mailul persoanei in timpul acestui proces. Si ii poti trimite un e-mail de follow-up. Ceea ce trebuie sa faci este sa-i determini pe utilizatori sa se inregistreze mai intai. Dar ar trebui sa le oferii o optiune de a continua checkout-ul si fara cont, altfel poti pierde din vanzari. Asigura-te ca restul procesului nu este complicat. Poti lua in considerare furnizarea mai multor optiuni de plata si clarificarea propriei politici de expediere la inceputul procesului de checkout. De asemenea, ar trebui sa utilizezi mai mult de 1 pagina cu o bara de progres. Iata este un bun exemplu de politica de transport clara:

5. Foloseste e-mail marketingul strategic.
Chiar si e-mail marketingul este considerat o modalitate excelenta de a produce mai multe lead-uri. Ceea ce trebuie sa faci este sa strangi cat mai multe adrese de e-mail. In acelasi timp, trebuie sa utilizezi mesajele de marketing in mod strategic. Acesta este cel mai important pas apropo de aceasta tehnica. De exemplu, daca vinzi un produs complicat, poti utiliza un e-mail explicativ. Ar trebui sa oferi utilizatorilor o explicatie completa a produsului propriu. Foloseste un videoclip explicativ, deoarece este mai eficient. Pe de alta parte, daca vinzi un produs mai ieftin si comun, atunci codurile de reduceri ar fi o idee mai buna. Poti oferi chiar si transport gratuit. Daca vrei sa aduni mai multe e-mail-uri, trebuie sa oferi un stimulent monetar clientilor. De exemplu, cand devii membru BigLots, primesti 5$ la prima achizitie.

6. Creeaza search ad-uri cu extensii.
Search ad-urile sunt si ele excelente pentru generarea de lead-uri e-commerce. Ele pot fi extrem de utile atunci cand le utilizezi cu extensii de anunturi. Principalul avantaj al utilizarii extensiilor de anunt este ca poti include informatii suplimentare in anunt. De exemplu, reclamele afisate pe Amazon apar in SERP-urile Google cu extensii de link-uri de site. Acest lucru le permite sa adauge link-uri suplimentare la paginile de pe site-ul lor.

Acest lucru ajuta Amazon sa directioneze clientii catre landing page-urile lor, catre pagini cu descrierie sau catre orice alta pagina populara de pe site-ul lor. Principalul obiectiv al acestor extensii de anunturi este acela de a le spune clientilor mai multe despre magazinul tau online si despre diferitele produse pe care le vinzi. Poti face si altceva: include un link catre pagina ta de reduceri; te poate ajuta sa cresti conversiile.

7. Optimizeaza-ti pagina de reduceri si continutul SEO.
Este inutil sa mentionam importanta SEO. Ca parte a universului marketingului online, suntem cu totii constienti de puterea SEO in marketinul digital. Nu conteaza ce tip de continut exista pe site-ul tau decat daca il optimizezi; in caz contrar, nimeni nu va ajunge sa iti vada continutul. Nu trebuie doar sa iti optimizati campania de marketing de continut, ci si paginile de vanzari. Trebuie sa utilizezi cuvinte-cheie relevante, impreuna cu metatag-uri, pentru a-ti ajuta publicul sa-ti gaseasca produsele. De exemplu, Getresponse si-a optimizat excelent textele de vanzari:

Cuvintele-cheie pe care le-am subliniat de-a lungul textului de vanzare Getresponse sunt direct legate de serviciile lor, astfel incat acestea sunt mai susceptibile de a fi gasite in SERPS. Deci trebuie sa te asiguri ca toate cuvintele tale cheie sunt direct legate de serviciile/produsele proprii. Asa va creste vizibilitatea paginii tale in rezultatele motorului de cautare.

8. Beneficiaza de pe urma campaniilor de remarketing.
Cand vine vorba de generarea de lead-uri pentru magazinul tau online, campaniile de remarketing sunt considerate a fi extrem de eficiente. Din momentul in care publicul tau intra pe site, este posibil sa ii apara anunturile tale pe site-uri de socializare ca Facebook, Instagram sau orice alt site unde rulezi reclame proprii. Acest lucru te va ajuta sa cresti nivelul de brand awareness. Cand clientii tai isi vor da seama ca trebuie sa cumpere un anumit produs, vor veni pe site-ul tau. Piata este plina de competitori. Intr-o astfel de situatie, trebuie sa pui mai mult accent pe recunoasterea brand-ului. Trebuie sa iei masuri pentru a te asigura ca oamenii isi aduc aminte de logo-ul tau, de aspectul site-ului tau, etc. Cu alte cuvinte, trebuie sa iti creezi un loc in mintea lori. Acest lucru poate fi realizat numai prin promovarea publicitara a propriului brand in randul clientilor.

9. Determina-ti clientii sa ramana pe site.
Fiecare proprietar de magazin online vrea sa-si pastreze clientii pe site cat de mult timp posibil. In acest caz, as sugera sa incerci diverse formulare de opt-in. De exemplu, Brian Dean, fondatorul Backlinko, face o treaba excelenta adaugand pe acest site al unui box simplu de opt-in.

Principalul tau obiectiv ar trebui sa fie obtinerea datelor de contact ale clientilor tai, astfel incat sa poti sa-i contactezi ulterior. Un alt lucru pe care il poti face este sa pui o multime de link-uri interne pe site. Poti utiliza si texte de ancorare, pentru a starni interesul clientilor.

Concluzie

Cresterea generarii de lead-uri pentru magazinul tau online este usor de facut daca stii tehnicile potrivite. Tehnicile pe care le-ai descoperit aici sunt 100% eficiente. Daca le poti folosi corect, sigur veti obtine beneficii mari de pe urma lor. Pentru a gasi cea mai eficienta metoda, poti utiliza o strategie de testare impartita. In acest caz, va trebui sa folosesti intrumente de testare A/B.

Cred ca intelegerea clientilor tai este primul pas important. Dupa ce stii tipul de public cu care te confrunti, poti alege tehnica potrivita de generare de lead-uri. Poti incerca mai multe strategii in acelasi timp, pentru a-ti ajuta magazinul online. Tot ce trebuie sa faci este sa te asiguri ca mergi in directia corecta. Nu poti face lucrurile la intamplare. Magnetii de lead-uri buni genereaza conversii si cresc vanzarile si veniturile tale online.Pentru un magazin online, cel mai bun mod de a obtine mai multe lead-uri este oferirea unui stimulent financiar. In momentul in care clientii isi dau seama ca primesc gratuit bani (sub forma de cadouri), vor fi automat interesati mai mult de site-ul tau. Cel putin, asta am invatat din proprie experienta. Daca ti se pare util acest articol, astept un semn. Nu uita sa-l dai mai departe, pentru a-i ajuta si pe altii.

Despre autor
Bill Acholla este un marketer digital care lucreaza cu proprietarii de afaceri mici ce isi construiesc brand-ul prin strategii de growth hacking. Pentru mai multe sfaturi interesante de marketing, intra pe blogul sau dedicat afacerilor, BillAcholla.com.

Despre Andrada Vonhaz

Pasionata de marketing si dinamismul tehnologiei, am inceput prin a intelege pasii de baza SEO, PPC, copywriting, content writing si social media. Imbinand aceste cunostinte, am ajuns la strategii de marketing, project management, comunicare si monitorizare a activitatilor de marketing, de la o simpla idee pana la finalizarea proiectului. Deviza mea: intotdeauna ai ceva de invatat si pus in practica. In marketing nu te plictisesti niciodata.

Follow Me

Leave a reply