73% dintre consumatori cumpara de pe mobil, dupa o vizita la magazinul fizic (sondaj)
Procesul de cumparare hibrid caracterizeaza consumatorii contemporani, ceea ce inseamna ca majoritatea (73%) vor sa vada un produs in magazinul fizic, apoi sa-l achizitioneze de pe mobil, adesea direct din acelasi magazin. Asta a descoperit un sondaj de opinie citat de internetretailing.net si realizat de compania Sinch („What’s in store?”), pe un esantion de peste 2.900 de cumparatori online, din intreaga lume. Consumatorii nu vor sa mai stea la coada in magazinele traditionale, iar 92% dintre ei au spus ca ar vrea sa poata vorbi cu un chatbot, pentru a verifica daca un produs este in stoc, inainte de veni in magazinul offline.
In acest peisaj hibrid, cumparatorii prefera retailerii care le ofera o experienta automatizata si eficienta, inainte de a intra in magazinele lor fizice. Persoanele chestionate se declara deschise ideii de a discuta prin mesaje cu retailerii, dar sunt frustrate de raspunsurile primite tarziu sau de conversatiile unilaterale. Cumparatorii spun ca apreciaza retailerii carora le pot trimite mesaje apropo de retururi si schimburi (90%), cei care le trimit update-uri apropo de cosurile de cumparaturi abandonate (89%) sau sondaje de opinie legate de cat de multumiti sunt de interactiunea cu brandul (77%).
In schimb, mai mult de jumatate dintre respondenti (53%) se declara frustrati atunci cand nu pot raspunde la mesajele primite pe telefonul mobil, de la anumite branduri. Un procent similar de consumatori (54%) au trimis mesaje pe platformele sociale unui retailer, convinsi fiind ca e o metoda mai rapida de a obtine un raspuns, decat o vizita la magazin un e-mail sau un apel telefonic. Dar doar un sfert dintre intrebari sunt clarificate imediat, in timp ce la 75% dintre aceste mesaje se raspunde dupa cateva ore, a doua zi sau niciodata! Acete intarzieri determina 54% dintre consumatori sa cumpere din alta parte.
Leave a reply