7 idei-cheie despre optimizarea ratei de conversie, in 2019 (raport)
La nivelul industriei e-commerce, optimizarea ratei de conversie (CRO) este un subiect vital, iar anul acesta starea CRO-ului a fost marcata de 7 tendinte clare, noteaza raportul „State of Conversion Optimization 2019”, publicat recent de cxl.com. Aceasta a patra editie a studiului a fost realizata pe un esantion de 381 de respondenti care lucreaza in domeniu, din 53 de tari (inclusiv Romania).
Cele 7 idei-cheie despre optimizarea ratei de conversie, in 2019, sunt:
1. Procesul este vital si dificil.
„Care este cea mai mare provocare legata de CRO, pentru tine?” a fost singura intrebare cu raspuns deschis din sondaj si peste 1 din 4 angajati din domeniu au raspuns „procese mai bune” (teste implementate mai rapid, corect si consistent). Acestia au probleme in a determina ce sa testeze, in ce ordine, aproape 1 din 5 nu au deloc un proces de testare pentru optimizarea ratei de conversie, iar o treime nu au unul pentru a se documenta apropo de utilizatori.
2. Lipsa abilitatilor „soft” tine pe loc programele CRO.
Specialistii CRO din intreaga lume se plang ca sefii si clientii lor au abilitatile „soft” (o combinatie de abilitati de comunicare, diplomatie, tact, amabilitate, seriozitate, orientare catre ceilalti, inteligenta emotionala) necesare pentru a intelege necesitatea job-ului lor si pentru a le oferi timpul si resursele necesare efectuarii acestuia cum trebuie. Testele legate de CRO se fac pe repede-inainte sau deloc (2 din 5 fac 2 teste/luna si aproape doua treimi fac maxim 1 test/saptamana), sub 50% stiu cand sa opreasca un test standardizat A/B.
3. Majoritatea folosesc date analitice pentru face teste A/B tests apropo de UX sau schinbari de design pe mobile/desktop.
Pentru al treilea an consecutiv, cea mai eficienta componenta a CRO a fost numita zona de digital analytics, aflate la dispozitia tuturor si utilizate pentru texte A/B (facute de peste 90% dintre specialistii intervievati) legate de UX si elemente de design (urmatoarele 2 componente utile in programele CRO). Majoritatea angajatilor fac CRO pentru site-uri nu pentru aplicatii sau ale produse digitale, industria fiind inca la inceput, ca varsta si ca experienta.
4. Angajatii sunt foarte tineri.
Varsta specialistilor in domeniu indica lipsa lor de experienta, dar si cresterea popularitatii CRO-ului si nevoia de a angaja oameni entry-level. Aproape jumatate dintre respondenti au ≤ 30 de ani, iar 87% au ≤ 40 de ani. Peste 30% fac acest joc de maxim 1 an, iar majoritatea (60,6%) de maxim 2 ani; peste 5 ani de experienta au doar 4,5%.
5 . Este greu de descoperit si investit financiar in persoane talentate.
Multi respondenti fac job-ul mai multor angajati, nu au timp sa faca CRO ca la carte, angajarea unor specialisti noi in echipa nu este ieftina (cele mai mari salarii in domeniu fiind, evident, in SUA), iar a tine pasul cu toate schimbarile aparute de la o zi la alta este dificil, mai ales cand vine vorba despre informatii statistice.
6. Lipsa de informatii dauneaza CRO-ului.
Personalizarea este in josul listei eforturilor de CRO reusite, respondentii spunand fie ca nu au un astfel de program, fie ca nu stiu cum merge, problemele legate de implementare fiind de vina 46,2% utilizeaza personalizarea cu succes, iar majoritatea planuiesc extinderea acestui aspect in 2020. Specialistii folosesc in prezent preponderent teste client-side (55,1%), nestiind avantajele testelor server-side si, prin urmare, avand de pierdut la capitolul informatii.
7. CRO-ul este din ce in ce mai eficient, avand un buget din ce in ce mai mare.
CRO-ul este in plina dezvoltare, ca disciplina, din 2017 incoace peste 90% dintre respondenti descriind ca eforturile CRO le-au fost cel putin la fel de eficiente in anul curent ca in cel anterior. In cadrul organizatilor, oprimizarea ratei de conversie este prioritizata mai mult de la an la an, iar bugetele cresc si ele.
Leave a reply