Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

7 din 10 romani pun bani deoparte pentru Black Friday si Sarbatori (studiu)

70% dintre romanii din mediul urban si cu acces la Internet intentioneaza sa cumpere cadouri in perioada noiembrie – decembrie 2018, reiese dintr-un studiu GPeC (realizat in colaborare cu Eureka Insights, in septembrie 2018, iar pe un esantion de 407 persoane din mediul urban, de peste 18 ani, cu acces la Internet). Alte cifre relevante din studiul amintit:

  • cadourile de Black Friday si pentru Craciun reprezinta, in medie, 48% din totalul cumparaturilor nealimentare pe care romanii intentioneaza sa le faca pana la finalul anului
  • bugetul mediu total– 718 lei, din care aproape jumatate este destinat cadourilor (1.240 lei)
  • numarul mediu de cadouri preconizat – 6
  • 3 din 10 respondenti s-au aratat neinteresati de campaniile de discount, facand cumparaturi in mod uzual in perioada anterioara Black Friday (septembrie – noiembrie 2018)
  • in noiembrie – decembrie 2018, respondentii vor sa cheltuiasca cel mai mult pe: produse IT&C (in special laptopuri, telefoane si tablete – 1.472 lei), vacante si calatorii(1.460 lei), produse Auto&Moto (polite RCA – 606 lei), din categoria Home&Deco (548 lei), dar si imbracaminte (541 lei)
  • chiar daca bugetul alocat hainelor, cosmeticelor si cartilor/cadourilor este mai mic, aceste categorii sunt cele din care urmeaza sa se achizitioneze cele mai multe produse
  • femeile prefera mai mult sa cumpere offline (40% femei vs. 15% barbati)
  • barbatii prefera mai mult sa cumpere online (37% barbati vs. 17% femei)
  • 5 din 10 respondenti alega ambele canale pentru cumparaturile de sezon
  • barbatii prefera intr-o masura mai mare sa cumpere de Black Friday, iar femeile – de Craciun
  • cei care se orienteaza exclusiv spre online si care sunt interesati doar Black Fridayau de gand sa cheltuiasca mai mult pentru un produs decat cei care aleg offline-ul ori asteapta ofertele de Craciun
  • in medie, respondentii axati pe online vor avea in vedere 8 magazine diferite pentru a face achizitii

Comertul electronic creste cu succes in tara noastra, care a avut cea mai mare rata de crestere din UE, in 2017 (37%). „Chiar daca poate nu vom atinge acest prag in 2018, ne indreptam rapid spre 4 miliarde € si vorbesc doar despre e-Tail, adica produse fizice, palpabile, achizitionate online. Daca am adauga si serviciile (plati de facturi, bilete de avion, bilete la spectacole, etc.) care sunt majoritar platite online prin card, atunci piata totala este deja mult mai mare”, transmite Andrei Radu (Fondator & CEO GPeC).

Leave a reply