59% dintre retailerii germani isi fac reclama in social media (sondaj)
Retelele de socializare joaca un rol important in comertul online din Germania, citim pe ecommercenews.eu. Majoritatea (59%) comerciantilor cu amanuntul din tara vest-europeana au un cont de social media unde isi promoveaza ofertele si mai mult de un sfert ofera consumatorilor optiunea de a plasa comenzi digitale prin intermediul retelelor de socializare. Datele provin dintr-un sondaj realizat de asociatia digitala germana Bitkom si citat de sursa amintita. Bitkom a luat la intrebari 505 companii din retail, care au 10 sau mai multi angajati, din Germania.
Ce a mai descoperit sondajul amintit, apropo de faptul ca vanzatorii e-commerce germani si-au dat seama cat de important este sa fie activi pe retelele de socializare:
- aproape o treime dintre ei (31%) au campanii de publicitate platita pe aceste platforme
- aproximativ 1 din 8 (13%) lucreaza cu influenceri
- mai mult de jumatate (56%) se asteapta ca retelele de socializare sa fie canale de marketing indispensabile pentru sectorul B2B, in 5 ani
- majoritatea retailerilor germani au profil pe Facebook (65%), putin peste jumatate (53%) sunt prezenti pe Instagram, 42% au cont de LinkedIn (si 40% sunt activi pe Xing, echivalentul german al LinkedIn), 30% sunt prezenti pe TikTok, iar 19% au un canal de YouTube (19%)
- comunicarea cu clientii pe retelele de socializare nu este o strada cu sens unic – cel putin 37% dintre retailerii chestionati spun ca gama lor de produse este influentata de tendintele din social media
- chiar daca sellerii e-commerce germani sunt activi pe retelele de socializare, majoritatea vanzarilor online au loc in continuare pe website-urile proprii, ceva ce aproape toate companiile chestionate au (97%)
- comenzile prin posta sunt extrem de populare (89%), la fel ca cele date de clienti via marketplace-uri online (78%)
„Comertul cu amanuntul are loc pe retelele de socializare din ce in ce mai des – inclusiv in Germania. Social media schimba fundamental procesul de cumparare; acum trec des doar cateva secunde intre momentul in care vizualizezi unui produs si cel in care faci click pe «Cumpara»”, noteaza Dr. Bernhard Rohleder (CEO Bitkom).
TikTok Shop s-a lansat in Germania la inceputul acestui an, prin urmare acum consumatorii pot sa cumpere diverse produse de la vanzatorii germani si prin intermediul acestei platforme de socializare.
Leave a reply