Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

59% dintre retailerii germani isi fac reclama in social media (sondaj)

Retelele de socializare joaca un rol important in comertul online din Germania, citim pe ecommercenews.eu. Majoritatea (59%) comerciantilor cu amanuntul din tara vest-europeana au un cont de social media unde isi promoveaza ofertele si mai mult de un sfert ofera consumatorilor optiunea de a plasa comenzi digitale prin intermediul retelelor de socializare. Datele provin dintr-un sondaj realizat de asociatia digitala germana Bitkom si citat de sursa amintita. Bitkom a luat la intrebari 505 companii din retail, care au 10 sau mai multi angajati, din Germania.

Ce a mai descoperit sondajul amintit, apropo de faptul ca vanzatorii e-commerce germani si-au dat seama cat de important este sa fie activi pe retelele de socializare:

  • aproape o treime dintre ei (31%) au campanii de publicitate platita pe aceste platforme
  • aproximativ 1 din 8 (13%) lucreaza cu influenceri
  • mai mult de jumatate (56%) se asteapta ca retelele de socializare sa fie canale de marketing indispensabile pentru sectorul B2B, in 5 ani
  • majoritatea retailerilor germani au profil pe Facebook (65%), putin peste jumatate (53%) sunt prezenti pe Instagram, 42% au cont de LinkedIn (si 40% sunt activi pe Xing, echivalentul german al LinkedIn), 30% sunt prezenti pe TikTok, iar 19% au un canal de YouTube (19%)
  • comunicarea cu clientii pe retelele de socializare nu este o strada cu sens unic – cel putin 37% dintre retailerii chestionati spun ca gama lor de produse este influentata de tendintele din social media
  • chiar daca sellerii e-commerce germani sunt activi pe retelele de socializare, majoritatea vanzarilor online au loc in continuare pe website-urile proprii, ceva ce aproape toate companiile chestionate au (97%)
  • comenzile prin posta sunt extrem de populare (89%), la fel ca cele date de clienti via marketplace-uri online (78%)

„Comertul cu amanuntul are loc pe retelele de socializare din ce in ce mai des – inclusiv in Germania. Social media schimba fundamental procesul de cumparare; acum trec des doar cateva secunde intre momentul in care vizualizezi unui produs si cel in care faci click pe «Cumpara»”, noteaza Dr. Bernhard Rohleder (CEO Bitkom).

TikTok Shop s-a lansat in Germania la inceputul acestui an, prin urmare acum consumatorii pot sa cumpere diverse produse de la vanzatorii germani si prin intermediul acestei platforme de socializare.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply