5 moduri de a converti clientii de Sarbatori in clienti fideli
Cel mai importanta produs cumparat in ciclul de viata al oricarui client este al doilea, scrie success.zaius.com. Anul trecut, de Sarbatori, in SUA s-a cumparat cu 3,1% mai mult si anul acesta se estimeaza o crestere si mai mare, de 3,6% (Federatia Nationala de Retail/NRF se asteapta la vanzari de 655,8 miliarde $ in noiembrie – decembrie 2016), iar anual procentul de cumparaturi online creste.
In SUA, 74% dintre retaileri spun ca 20% dintre vanzarile anuale se produc in perioada Sarbatorilor de iarna. 41% din veniturile online totale din America vin de la clientii fideli, dar doar 8% dintre americani sunt fideli; din nefericire, majoritatea oamenilor fac o singura tranzactie si nu devin clienti fideli in online: doar 20% dintre cei care cumpara de la tine online pentru prima data vor mai reveni pe site si a doua oara, in acelasi scop. Vestea buna este ca, 45% dintre clientii care revin si cumpara a doua oara o vor face si a treia oara! Pentru a converti clientii de Sarbatori in clienti fideli trebuie sa:
- Nu uita ce ai invatat anul trecut, de Sarbatori – folosind datele legate de comportamentul clientilor tai in 2015, poti lua decizii corecte anul acesta si poti maximize ROI-ul; vezi ce campanii au determinat lumea sa revina pe site-ul tau in ianuarie – februarie, pentru a cumpara din nou; determina ce alte produse ar putea atrage un prim client si momeste-l cu ele
- Profita de feature-urile oferite de retelele de socializare si de motoarele de cautare –in 2014, Facebook a introdus Custom Audiences (care permite incarcarea listelor de clienti pe Facebook, pentru targetare avansata); in 2015, Google lansa Customer Match (care ofera aceleasi optiuni pentru toate domeniile de sub umbrela Google, inclusiv YouTube); imparte-ti clientii in functie de numarul de dati in care au cumparat de la tine si targeteaza cu reclame clientii care au cumparat un singur produs in noiembrie – decembrie, au deschis reclame la alte produse, dar nu le-au cumparat
- Trimite email-uri de abandon – sunt extrem de eficiente in a convinge pe cineva sa cumpere a doua, a treia sau a patra oara, reamintindu-i ca a intrat pe site-ul tau, s-a uitat la laptop-uri, dar nu a cumparat, iar acum laptop-urile sunt la reducere (de exemplu)
- Lucreaza la un program de fidelizare – majoritatea retailerilor isi loializeaza cumva clientii, oferindu-le puncte la fiecare cumparatura, care atrag reduceri, access la produse exclusive sau gratuitati chiar; dar un client care intra pe site-ul tau doar de Sarbatori si nu are de gand sa revina, o va face convins fiind de o oferta de genul: ai cheltuit 87 $ la noi, cumpara si a doua oara de minim 13 $ si primesti un voucher/reducere/livrare gratuita etc.
- Urmeaza laolalta toti pasii anteriori – ia decizii informat fiind, bazandu-te pe ce stii din anii trecuti despre comportamentul clintilor si performantele campaniilor tale; trimite mail-uri tintite clientilor care au renuntat la cos la a doua vizita la tine pe site; daca trece o saptamana si clientul nu revine pe site, bate-l la cap cu oferte personalizate
Leave a reply