Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

5 moduri in care poti masura brand awareness-ul afacerii tale

Pentru a imbunatati modul in care este recunoscut brandul tau de catre potentialii clienti, trebuie sa stii cum poti masura brand awareness-ul. Un brand cu o reputatie si o strategie de piata pozitive, cu produse cunoscute si intelese de publicul tinta, are numai de castigat, citim pe practicalecommerce.com.

Pentru a monitoriza brand awareness-ul, magazinele online pot apela la urmatoarele 5 tactici, care sunt extrem de utile mai ales cand sunt folosite concomitent:

  1. Sondajele de opinie. In 2011, un retailer omnichannel regional din SUA, aflat pe piata din anii ’50 si specializa pe produse pentru ferme si fermieri, a facut un sondaj in legatura cu zona unde avea 7 magazine fizice. Compania a intrebat 10 lucruri, inclusiv daca numele si produsele proprii sunt recunoscute de cei chestionati. Rezultatele au tras un puternic semnal de alarma: multi consumatori recunosteau numele magazinului si logo-ul acestuia, dar peste 50% dintre respondenti credeau ca brandul vinde instalatii sanitare. Pornind de la rezultatul sondajului, retailerul si-a putut crea o strategie de marketing si publicitate axate pe ce vinde, astfel incat sondajele facute in anii urmatori au crescut nivelul de brand awareness, ajungand ca 70% dintre respondenti sa poate identifica brandul si categoriile de produse vandute.
  2. Traficul direct. In web analytics, traficul direct descrie visitatorii care ajung la tine pe site scriind direct URL-ul in web browser, apasand pe un link dintr-un e-mail trimis de brandul tau sau pe un bookmark. Acest tip de trafic indica o familiaritate cu respectivul brand, deci masurarea lui poate ajuta la intelegerea nivelului de brand awareness.
  3. Testele de reamintire. Acestea sunt mini sondaje de opinie menite sa determine daca un potential client isi aminteste un brand sau o reclama a acestuia. Daca un magazin online care isi face reclama pe Facebook vrea sa stie ce awareness au ad-urile lui, poate face un sondaj in randul utilizatorilor acestei retele sociale; acest test de reamintire va contine 2 grupuri: unul de control, care nu a vazut ad-urile, si unul care le-a vazut; ambele grupuri sunt intrebate daca isi amintesc de respectiva reclama.
  4. Mentiunile de brand si reach-ul. Social media e un instrument excelent pentru a monitoriza schimbarile la nivel de brand awareness. Un brand poate vedea cum i se modifica numarul de urmaritori, abonati sau interactiuni, dar si cat de des ii e mentionat numele independent de propriile canale sociale.

  5. Analiza conjugata. Afacerile care au expertiza in domeniul analytics pot folosi acest tip de exercitiu discret de alegere, pentru a masura brand awareness-ul si afinitatea pentru brandul propriu, identificand ce caracteristici/oferte sunt mai importante pentru consumatori. Daca intrebi consumatorii ce e mai important: pretul mic sau calitatea mare, de obicei ti se va raspunde ca ambele. Pentru a evita aceasta problema, consumatorii pot fi rugati sa compare mai multe caracteristici odata: de exemplu, comparand doua masini electrice (Tesla Model 3 Performance si Lucid Motors Air), oamenii pot fi rugati sa evalueze viteza, pretul, siguranta oferita si autoomia fiecarui model. Incluzand brand awareness-ul pe lista, poti afla cum te situezi la acest capitol.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply